storing golf III

• kim

Hallo,

Vraagje aan ervaringsdeskundigen.

Ik heb een golf3 uit 1996 2.0 variant ongev. 240000 gelopen.

Af en toe ( nu heel vaak) slaat de motor spontaan af onder het rijden en moet ik dus naar de kant. Ik moet dan tien minuten wachten en dan start ie weer en kan ik weer verder tot hij weer afslaat. dit gebeurt bij koude en warme motor, wachten voor een stoplicht, filerijden of op de snelweg.

De auto is nu 5 keer bij de VW-dealer geweest en ze kunnen het niet vinden.

Er is al van alles vervangen zoals toerentalsensor, contactslot, enz. ook is de startonderbreker van de brandstofpomp afgehaald.

iemand enig idee wat dit kan zijn?

alle tips zijn welkom

• Fastmarc

er zijn een paar mogelijkheden .

die deze symtomen veroorzaken

Relais 109 defect ( kost 16 euro bij de VW dealer )

of je verbind op de plaats van relais 109 , contact 30 en 87 door met

een stukje kabel ( alleen om te testen !! )

zit er een origineel VW alarm op de Golf ( rood knipperledje bestuurdersdeur )

dan kan het zijn dat je alarm het veroorzaakt .

dan is er eeen soldering van een pootje van het startonderbreek relais op de print los .

als dit het geval is ! kan ik je wel een beschrijving met foto's geven via mail .

over hoe dit op te lossen / repareren is .

Mvrgr Fastmarc

• kim

Hoi Marc

ga morgen het relais onderzoeken en er zit geen origineel vw alarm op

maar TEX (nooit heel weg van geweest).

bedankt voor je tips!!

• a3

Een defecte lambda sonde kan ook dergelijke syptomen geven. Weet niet of het bij dit type motor kan, anders zou je die eens moeten loskoppelen.

• wes

hallo kim,ik heb hetzelfde gehad met m,n golf.Bij de dealer hebben ze vanalles nagekeken maar het bleek in de startonderbreker te zitten,een losvast contactje.Daarna geen last meer gehad.Sterkte