Ik weet dat dit een volkswagen forum is maar ik hoop dat ik hier terecht kan met mijn probleem.
Op dit moment staat onze V70 TDI uit 1997 bij een garage hier in de buurt omdat de distributieriemen vervangen moesten worden. Nou weet ik niet wat ze precies gedaan hebben maar ik weet wel dat tijdens de handelingen alles verdraaid is en dat ze geprobeerd hebben om het allemaal weer terug te draaien. Volgens zeggen staan er geen merktekens op de poelies of waar dan ook en hebben ze die vantevoren eerst zelf aangebracht.
Na het vervangen van de riemen en rollen hebben ze eerst het blok handmatig rondgedraaid om te kijken of hij nergens zou klemmen. Bijvoorbeeld omdat de kleptiming niet goed zou staan.
Dat werkte en dus hebben ze de motor gestart. Het viel de monteur op dat hij erg veel herrie maakte en dat er erg veel dieselklop aanwezig was. Ik heb toen zelf geluisterd en vond hem ook wel herrie maken maar niet meer dan normaal met een koude motor.
Gisteren hebben ze een proefrit gemaakt van een paar kilometer en ik was erbij toen ze terugkwamen. Helaas, ook nu moest ik constateren dat de motor veel meer geluid maakte dan normaal.
Nu lijkt het mij logisch dat er iets met het inspuitmoment niet goed staat en dat hij daarom zo'n herrie maakt. Echt hele harde dieselklappen.
Zoiets is, lijkt mij, makkelijk op te lossen door de pomp af te stellen.
Waar ik met nu zorgen om maak is de nokkenastiming. Ik ben dus bang dat deze ook niet goed staat, ondanks dat de motor gewoon kan ronddraaien.
Valt dat te controleren en staan er echt geen merktekens op? Ik kan me dat niet voorstellen, bij onze oude BMW (324TD) was dat allemaal zo duidelijk als wat en kòn je het simpelweg bijna niet fout doen.
Hoe gaan we dit oplossen???
Op dit moment staat onze V70 TDI uit 1997 bij een garage hier in de buurt omdat de distributieriemen vervangen moesten worden. Nou weet ik niet wat ze precies gedaan hebben maar ik weet wel dat tijdens de handelingen alles verdraaid is en dat ze geprobeerd hebben om het allemaal weer terug te draaien. Volgens zeggen staan er geen merktekens op de poelies of waar dan ook en hebben ze die vantevoren eerst zelf aangebracht.
Na het vervangen van de riemen en rollen hebben ze eerst het blok handmatig rondgedraaid om te kijken of hij nergens zou klemmen. Bijvoorbeeld omdat de kleptiming niet goed zou staan.
Dat werkte en dus hebben ze de motor gestart. Het viel de monteur op dat hij erg veel herrie maakte en dat er erg veel dieselklop aanwezig was. Ik heb toen zelf geluisterd en vond hem ook wel herrie maken maar niet meer dan normaal met een koude motor.
Gisteren hebben ze een proefrit gemaakt van een paar kilometer en ik was erbij toen ze terugkwamen. Helaas, ook nu moest ik constateren dat de motor veel meer geluid maakte dan normaal.
Nu lijkt het mij logisch dat er iets met het inspuitmoment niet goed staat en dat hij daarom zo'n herrie maakt. Echt hele harde dieselklappen.
Zoiets is, lijkt mij, makkelijk op te lossen door de pomp af te stellen.
Waar ik met nu zorgen om maak is de nokkenastiming. Ik ben dus bang dat deze ook niet goed staat, ondanks dat de motor gewoon kan ronddraaien.
Valt dat te controleren en staan er echt geen merktekens op? Ik kan me dat niet voorstellen, bij onze oude BMW (324TD) was dat allemaal zo duidelijk als wat en kòn je het simpelweg bijna niet fout doen.
Hoe gaan we dit oplossen???Op dit moment staat onze V70 TDI uit 1997 bij een garage hier in de buurt omdat de distributieriemen vervangen moesten worden. Nou weet ik niet wat ze precies gedaan hebben maar ik weet wel dat tijdens de handelingen alles verdraaid is en dat ze geprobeerd hebben om het allemaal weer terug te draaien. Volgens zeggen staan er geen merktekens op de poelies of waar dan ook en hebben ze die vantevoren eerst zelf aangebracht.
Na het vervangen van de riemen en rollen hebben ze eerst het blok handmatig rondgedraaid om te kijken of hij nergens zou klemmen. Bijvoorbeeld omdat de kleptiming niet goed zou staan.
Dat werkte en dus hebben ze de motor gestart. Het viel de monteur op dat hij erg veel herrie maakte en dat er erg veel dieselklop aanwezig was. Ik heb toen zelf geluisterd en vond hem ook wel herrie maken maar niet meer dan normaal met een koude motor.
Gisteren hebben ze een proefrit gemaakt van een paar kilometer en ik was erbij toen ze terugkwamen. Helaas, ook nu moest ik constateren dat de motor veel meer geluid maakte dan normaal.
Nu lijkt het mij logisch dat er iets met het inspuitmoment niet goed staat en dat hij daarom zo'n herrie maakt. Echt hele harde dieselklappen.
Zoiets is, lijkt mij, makkelijk op te lossen door de pomp af te stellen.
Waar ik met nu zorgen om maak is de nokkenastiming. Ik ben dus bang dat deze ook niet goed staat, ondanks dat de motor gewoon kan ronddraaien.
Valt dat te controleren en staan er echt geen merktekens op? Ik kan me dat niet voorstellen, bij onze oude BMW (324TD) was dat allemaal zo duidelijk als wat en kòn je het simpelweg bijna niet fout doen.
Hoe gaan we dit oplossen???