diesel of TDI?

• dennis

hallo, ben sinds een paar weken op zoek naar een golf 3 op diesel, rij momenteel in een honda civic 1.4 city op G3 uit '97 en dat gaat echt bagger.

Nu wil ik graag weten welke vw-motor betrouwbaarder is en minder onderhoudsgevoelig.

Dus, een gewone trage diesel of rappe TDI???

Qua prijs ontlopen ze elkaar iig niet veel…

gr.

dennis

• dennis

en van welke motor kun je nu verwachten dat ze langer meegaan? uiteraard wanneer je netjes alle beurten doet…

• Mieke

Welk bouwjaar heb je in gedachten?

De “normale” diesel van het type 3 heeft ook nog de SDI variant.

Beiden zijn ze betrouwbaar mits het onderhoud is netjes bijgehouden.

Kijk liever naar de rest van de auto, de motoren gaan gerust een paar ton mee, alleen de rest van de auto slijt ook, remmen, schokdempers, uitlaat, carrosserie in zijn algemeen, bandjes, lak en vooral de binnenkant. Hoe is erin geleefd?

Heb zelf een Vtec gehad op lpg, Op benzine vloog je weg, zodra je gas koos was het inderdaad bagger.

Maar goed, op gas moet je koken…..

Succes, kijk even als je een kenteken hebt van een auto op www.hbase.nl

Kun je best wat uithalen.

MZzl

Michel

• dennis

ik zit momenteel te kijken naar exemplaren uit ‘96-’97 met allemaal minimaal 200.000 op de teller. ik zie ook weleens dieseltjes voorbijkomen die minder dan 2 ton gelopen hebben maar heb daar dan toch serieuze bedenkingen bij… een diesel ouder 10 jaar oud moet naar mijn mening meer dan 200k gelopen hebben…

thanx voor je reactie iig, jouw link zal ik zeker gebruiken!

• marcel

tdi rijden begint bij 200.000 km.

ik heb een golf tdi bj 1996. ben 1e eigenaar, en heb er nu 268500km op staan.

ik heb NOOIT problemen gehad met de motor of andere electronica.

zelfs m'n luchtmassameter is nog de eerste.

bij 270.000 komt er een nieuwe getanderiem op en we gaan weer vrolijk verder.

ik probeer de 400.000km te halen.

succes met je zoektocht.