touareg op gas

• kees de Haan

Hallo

ik ben in het bezit van een touareg en zou een gas installatie willen inbouwen heeft iemand hier ervaring mee

vgr

Cw de Haan

• marcel

kan een fsi-motor wel op lpg????

• kees de Haan

He hallo

Nee niet zelf inbouwen he wil er 1 inlaten bouwen heb een prijsopgave gehad voor 2395 € met een gastank op mijn reserve wiel.en een flaslube kit voor mijn kleppen

Wat ik wil weten of dit schadelijk is voor mijn motor en of het de prestaties beinvloed van de auto

kijk die inbouw gasten die zeggen allemaal dat het geen kwaad kan en geen invloed heeft maar ik zou het is graag horen uit de mond van iemand die er echt ervaring meeheeft of er geen belang bij heeft om mij een installatie te verkopen

vgr

Kees

• C 200 Kompressor

Waarom geen TDI??

Een TDI rijd veel beter en ook veel minder onderhoud dan op LPG.

• kees de Haan

he Hallo

Ze willen er een LANDI G3 gasinjectie systeem in bouwen samen met een Flash-lube kit voor exstra kopsmering

vgr

Kees

• kees de Haan

he hallo

heb ook ff zitten kijken naar FSI motoren maar mijn touareq is van 2003 en als ik het allemaal kan vinden dan is de touareq FSI pas in 2006 uitgekomen maar ik weet dit niet cker

• kees de Haan

He Hallo

Ja idd had ik ff vergeten doortegeven dat het hier gaat om een touareq van 2003 ik heb het uitgerekend en ik rij gemiddeld makkelijk 25000/30000 per jaar en dan heb je die installatie er zo uit he

De touareq die ik nu heb verbruikt makkelijk 1 op 5.5 hou er nog wel van hem ff op zijn staart te trappen en geloof me dan zie je de benzine meter zo dalen maar laten we uitgaan van een 1 op 6 en 25000 km dat zijn dan cker 4000 liter benzine per jaar

4000 x 1.45 = 5800 € per jaar aan benzinen

Als ik op gas ga rijden dan is het verbruik 15% meer dan dan rij ik 4600 liter gas

4600 x 0.65 = 2990 € per jaar

Das een besparing van € 2810 per jaar de belasting gaat per 3 maanden omdat het een G3 gasinstallatie is met 200€ per 3 maanden omhoog das dus 800€ exstra kosten

Intotaal bespaar ik met gas rijden een goede 2000€ per jaar dit is gebaseerd op 25000 km

De installatie heb ik er dan binnen 14 maanden uit en daar ik de touareq een geweldige auto vind die suoer rijdt ben ik cker van plan nog een jaar of 4 in te blijven rijden en wat de prijs van benzine aangaat die zie ik alleen nog maar stijgen denk als je de investering er na 14 maanden uit hebt dat dat een goede investering is

vgr

Kees

• Mieke

Elke investering in een auto is bij voorbaat al een slechte investering. Je zult er nooit beter van worden.

Gas is om op te koken en niet om op te rijden (maar dat is mijn mening).

Je stelt dat gas goedkoper is als benzine, natuurlijk is dat zo.

Maar, gaan we kijken naar de gasprijzen en de dieselprijzen en daarmee de radius ervan dan kun je gerust stellen dat je met diesel beter af bent.

Je investeert nu redelijk in een gas installatie, het eerste jaar tot anderhalf jaar ben je aan het rijden om deze installatie terug te verdienen. Los van het feit dat de onderhoudsintervallen frequenter zullen voorkomen als bij diesel, moet je nog maar afwachten wat de motor doet van deze Touareq. De auto is van 2003, de eerste 3 jaar schrijft een auto zo'n 40% af, daarna elk jaar 10%. De eerste 40% is er al af. Reken dat ook even door…. Verder, van de diesel weet je dat je probleemloos motorisch vele kilometers kunt maken. Je zegt zelf de auto zo nu en dan eens flink op zijn staart te willen trappen. Met lpg heb je een miniem vermogenverlies, met diesel alleen maar meer Nm!

Ik zou eens overwegen om te kijken naar een TDI.

Eens een diesel, altijd een diesel!

Enne, mijn vrouw reageert weer conform de vrouwenlogica, als je een Touareq kunt betalen, dan hoef je je ook niet druk te maken over het verbruik….. ;)

Mijn bescheiden mening (en ik kom niet verder als een Passat 2003) ga kijken voor een diesel, meer koppel, meer betrouwbaarheid….

Succes!

Mzzl

Michel

P.s. mocht je lpg laten installeren, ben ik wel benieuwd naar de ervaringen, en met name hun argumtenten. Hebben ze al eens eerder een Touareq omgebouwd?

• Johan

Hi Kees,

het is inmiddels alweer een jaar geleden. Heb je je Touareg laten ombouwen op lpg? En zo ja, hoe kijk je er op terug?

Groet,

Johan

kees de Haan schreef:

>

> Hallo

>

> ik ben in het bezit van een touareg en zou een gas

> installatie willen inbouwen heeft iemand hier ervaring mee

>

> vgr

>

> Cw de Haan