hoofdremcilinder kapot

  • JJ Lefering

    Hoi,

    Vandaag hebben we onze passat variant tdi uit 2001 (kmstand 152000) naar de garage gebracht. Bij de linker achterband roken we namelijk een brandlucht en het abs-lampje en het ESP-lampje gingen tegelijk branden. Daarvoor kwam het wel eens voor dat we op de snelweg reden en de auto een vreemd hol kabaal maakte. Ook remde de auto niet zo soepel wanneer we met een hoge snelheid reden. Dat ging dan een beetje schokkerig. Onze indruk: remblokken moeten vervangen worden. De conclusie van de garage was anders. Zij zeiden dat de hoofdremcilinder en ook mogelijk de rembekrachtiger, maar dat konden ze pas vaststellen bij het vervangen van de hoofdremcilinder. De hoofdremcilinder geeft continu druk op de remklauwen waardoor de remblokken vast komen te zitten. De remblokken bij de voorste wielen moeten vervangen worden en de remblokken achter moeten gereinigd worden. Ook zouden ze de remvloeistof verversen. Kostenplaatje: 1500 euro.

    Nou vragen wij ons af hoe het kan dat de hoofdremcilinder continu druk geeft op de remblokken. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Groet,

    Joukje

  • H. v. Dal

    Er is waarschijnlijk water in de rembekrachtiger gekomen omdat de waterafvoeropeningen in de paravan dichtzaten.

  • JJ Lefering

    Weet je ook hoe je dit kan voorkomen in de toekomst? En waar zit die paravan eigenlijk?

    Groet,

    Joukje

  • H. v. Dal

    ik bedoel die ruimte waar o.a. de accu zit.

    in die ruimte verzamelt zich het regenwater dat van de voorruit loopt.

    Dat water wordt afgevoerd door 2 afvoeropeningen.

    1 zit onder de accu en de andere naast de rembekrachtiger.

    Beide zijn voor een leek moeilijk te vinden.

  • strik

    wanneer de hrc kapot is kunnen onder het rijden de remmen vastlopen ik heb dit al meegemaakt met een renault4

    rempedaal voelt dan keihard aan, na een poosje stilstaan komen de remmen vanzelf weer los

    mg AD strik