zacht sissend geluid

• Peter

Beste Ron,

Ik zou graag willen dat VW een regeling treft, maar aangezien mijn Passat niet bij een VW dealer in onderhoud is, denk ik niet dat ik een poot heb om op te staan!

Peter

• Gertjan

Ook bij ons hetzelfde probleem. Reparatiekosten 700 euri's. Dus echt een Passat probleem kennelijk!!!!

Gertjan

• Peter

Het lijkt erop dat alle Passat's hetzelfde hebben. De rembekrachtigers lijken uitverkocht!!!

Mijn Passat is nu al een week weg. “De rembekrachtigers zijn niet meer op voorraad!”

Meteen maar een grote beurt erbij gedaan. Och, of het nou 700 of 1000 euro kost;-(

• m.kraak

hallo,

ik heb dit zelfde probleem ook mijn auto is van 2002.

heb vandaag de garage gebelt die weten alleen van die accubak.

morgen ga ik de importeur bellen. jullie horen nog wat die er van zeggen.

groet marc

• Menno

Sorry passat rijders (vorige auto was ook een Passat diesel, 2001)…

Mijn Volvo V70 (diesel 2001) kent ook de sissende geluiden (alleen bij loslaten van de rem). Geen water. Analyse is lekkend membraam in de rembekrachtiger. Advies vervangen: € 550,- ….

gr(rrr) Menno

• Camille

heb ook hetzelfde probleem, denk ik. Alleen wat erbij komt is dat tijdens het rijden (Rembekrachtiger gevuld met water) de remmen langzaam steeds harder gaan remmen. Ik moet iedere 2 minuten het pedaal met mijn voet naar mij toe halen. De brandstof kosten lopen ondertussen ook op. Rijd nu 1:13 terwijl een 1.9 TDI uit 2002 op de snelweg toch 1:18 moet halen. Je ziet het verbruik op lopen en op moment dat het pedaal wordt teruggetrokken dan daalt het verbruikt onmiddellijk.

Ook voor stoplicht proberen. ZAcht uit laten rijden en schokje voelen juist voor stilstaan. Als het pedaal teruggetrikken is dan rolt tie uit op wielwrijving.