gratis roetfilter

• peter

Jawel,

ben afgelopen week telefonisch benaderd voor het plaatsen van een gratis roetfilter op mijn volkswagen passat.

Geplaatst bij carxpert, en het was inderdaad helemaal gratis, kreeg er een leuke voordeeldoos bij kado!!!.

Leuke aktie!!!

• Jako turbo mann

Ik heb enige tijd geleden ook gebruik gemaakt van zo'n aktie bij de lokale vw-dealer.

Was ook helemaal gratis, kreeg er echter niets bij kado :) Merk je iets van de aanwezigheid van het filter?

• Mike

Hoeveel kilometer gaat zo'n roetfilter mee, en wat kost ie dan als je 'm moet vervangen?

• eric

Het roetfilter gaat levenslang mee omdat deze zich zelf reiningd.

• Mike

ook een onderhoudsvrije accu moet eens vervangen worden………

• peter

maar die accu is ook niet regenererend,,,,,,,

de roetfilter die onder mijn VW is geplaatst wel.

Dus ik snap niet waarom je zo negatief bent, terwijl het een hele mooie bijdrage is aan een schoner milieu.

Blijkbaar hebben heeft u een ander perspectief.

• Jaap van Zweden

hallo allemaal,

Heb via gratisroetfilter.nl een roetfilter laten plaatsen. Prima aktie hoor.

Eindelijk een initiatief wat echt gratis blijkt te zijn. Word ondersteund door heel veel bedrijven als ik zo eens op het web kijk.

Dankzij dit mooi concept in combinatie met de subsidieregeling zal dit een positieve bijdrage leveren aan ons milieu.

Kan eigenlijk alleen maar zeggen: meld je aan via www.gratisroetfilter.nl

Doen!!!

• marc

Er zijn twee soorten roetfilters als ik de krant goed heb begrepen:

retrofit, een open systeem dat ca 50% van de roetdeeltjes afvangt,

en af-fabriek, een meer gesloten systeem dat 80-90% kan afvangen en om de zoveel tijd wordt schoongeblazen doordat het motormanagement wat meer brandstof inspuit en het roet laat verbranden.

Onlangs was er wat tumult omdat de retrofit filters die nu voor VROM worden gesubsidieerd opeens verantwoordelijk zouden zijn voor het doorlaten van veel fijner fijnstof, dat door chemische reacties gevaarlijke componenten bevat.

dit bleek later weer mee te vallen, dus VROM (of eigenlijk: NL) kan weer opgelucht ademhalen…

Nu vraag ik mij af: elke tdi heeft een motormanagement, dan zou je toch liever een gesloten systeem onder je auto laten subsidiëren in plaats van een simpele retrofitter. OK, iets duurder filter (met drukmeters voor en na) en wijziging van het motorprogramma. Voor VW koud kunstje toch?

• Andy Polak

Hallo

FF een vraagje van een maatje van me hoorde ik dat deze roetfilters slecht zijn,dit hoorde hij van zijn monteur wat is nu waar 8 okt gaat er bij mij ook 1 onder.

Er was sprake van een 2 kanaals of 3 kanaals roetfilter,wie weet hier veel van.

Gr Andy

• fred

hallo

Weet iemand of ik voor mijn golf 1.9 diesel van 1995 een retro roetfilter kan

krijgen.

b.v.d.Fred