motormanagementlampje golf 4 2.0 lpg

• Johan

Ik heb een golf 4 bj 2003 op lpg

zo nu en dan gaat het motormanagementlampje branden ongeveer elke 2000 km.

het betreft een AG-sgi installatie,als het lampje brandt voel ik geen verschil in trekkracht en ook loopt hij stationair goed.

inmiddels reset ik hem zelf maar met VAG-com .

Ook heb ik hem een keer bij de dealer laten resetten en toen werd mij verteld dat de lambdasonde niet erg goed tegen gas kan i.v.m. de hogere verbrandingstemp.

De auto heeft 165000 km gelopen.

Een paar weken geleden is de gasinstallatie getest en er waren geen foutmeldingen

alleen was de verdamperdruk wat te laag(is bijgesteld).

afgelopen weekend heb ik de distributieriem verv. ( de eerste na 165000 !!!!! ).

en toen zag ik dat de vacuumslang van de verdamper erg “gammel ” vastzat.

Misschien valse lucht??? en zodoende foutcode 17560

Wie helpt mij verder ?

Groeten Johan

• Mieke

foutcode: 17560 P1152

nl

du Bank 1, Gemischadaption Bereich 2 Magergrenze unterschritten

en Bank 1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Leanness Lower Limit Exceeded

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke oplossingen:

Check fuel injectors

Check fuel pump

Check intake system for leaks MAF?

Check exhaust system for leaks

Check secondary air system

Zou zo naar de mogelijke oplossingen kunnen.

Even in de gaten houden en weer eens uitlezen.

Zou best dus kunnen dat de fout niet meer terug komt.

Fout is intermittent, dus met tussenpozen verschijnend.

BRON www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Mzzl

Michel

• Johan

Ok bedankt voor de info.

Heb het vacuumslangetje inmiddels weer goed bevestigd en de computer weer gereset.

Ik wacht het even af als het terugkomt meld ik het wel weer.

Groeten

• Johan

Ik heb afgelopen zat.

de lamda sonde al getest er is er een bij die continu verloopt

tussen de 0.6 en 1 Volt? terwijl de andere zo goed als continu rond de 1 zit

zou dit een teken van een bijna defecte lamdasonde zijn ?

ik heb dit alleen maar op gas gedaan zal het ook eens op benzine doen en dan hoor je weer van mij.

Ik heb van dit hele lamdasonde verhaal niet zoveel verstand toen ik nog in de garage werkte moest je nog contactpuntjes verv. en zelf kleppen stellen

De techniek heeft de afgelopen 15 jaar niet stilgestaan.

Groeten

• Johan

vw monteurke,

ik heb alle berichten kunnen lezen de laatste was je vraag om het te posten op de wv startpagina .

Ik heb de webmaster gevraagd mijn topic,s te verwijderen bij skoda omdat ik anders niet bij de vw-pagina mijn vragen kon stellen ( mijn topic werdt eraf gehaald)

• wil

ik heb gekeken op : http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html gaat een wereld voor me open zeg. wist niet dat er zoveel mohelijk is. zelf heb ik problemen met het lampje van de airback (blijft branden) oorzaak onbekend.

kan ik met dit gereedschap (vag-com) dit lampje uit zetten (buiten gebruik) schakelen. en wie kan me een beetje meer wegwijs maken op dit gebied.

kun je hiermee ook de waarschuwing service (onderhoud) resetten na een onderhoudsbeurt?

alle info is welkom

• Johan

het resetten van de olie service kun je met de dagteller en tijdknopje op het dashboard doen alleen is het evt longlife er wel af dat kun je er met vag-com weer opzetten.

De airbag daar kom ik niet aan met vag-com je weet nooit wat er kan gebeuren

dat lijkt mij meer iets voor de dealer

Groeten

• Johan

vw-monteurke,

mijn e-mailadres is s.j.visser@home.nl

ik heb geprobeerd het rechtstreeks te sturen maar dat wordt niet afgeleverd

Groeten

• Johan

Ik post het hier ook nog even, na het goed monteren van de vacuumslang blijft het lampje uit

• Jan

Ik moet even reageren op het gedachtengoed over een lambdasonde. Het is niet een magisch ding dat kan denken. Het enige wat een lambdasonde doet is een spanningssignaal in Volt naar de EPROM sturen (erasable programmable read only memory). Voor het betrokken type auto is ergens documentatie hoeveel volt op die draad moet staan. Bij mijn VW Golf 3 is het tussen 1 en 9 Volt. De lambdasonde is geen ding dat door vervuiling dan ook minder volts geeft. Dat is lariekoek en euroflappentappende garageprietpraat. Mijn vieze lelijke verroeste natte vette vuile smerige lambdasonde van negen jaar oud heb ik om deze reden niet vervangen, en wat blijkt? De garage had een fout gemaakt, de draad zat omgewisseld. Mijn lambdasonde is nog altijd okidoki en bij de apk keuring is mijn co gehalte 0%.

En een EPROM is geen God en geen High Scientific Technology, maar het is gewoon precies hetzelfde als de BIOS is je computer die je met je Setup kan programmeren of terugzetten naar factory default. En het uitlezen met de computer is niets anders dan de instellingen even lezen. Dat kan je zelf ook doen met de 8e grijze draad aan de massa en dan de knipperingen tellen en op een lijst het nummer van de knipperingen opzoeken.

En iedereen die zijn EPROM reset, doet eigenlijk verkeerd want daarmee wordt de storingscode juist gewist van wat er aan de hand was met je motor.

Leve hij die de mop doorziet. Getreurd zijt hij die telkens naar de euroflappentapper gaat en zich laat uitkleden. Mijn VW Golf lpg G3 rijdt nog steeds als een naaimachine en geen lambdasonde vernieuwd.