lekkage bestuurderskant golfCL 93

• sirius

ik heb op dit forum al wat gelezen over lekkage,o.a. bij een passaat. Het lekt in mijn golf bij de bestuurderskant,en na weghalen van de matten zag ik dat de lekkage uit de linkerhoek komt. Waarschijnlijk via de kabel van de voorklep. Kan dit? En hoe te verhelpen? De afwaterbuisjes zijn niet verstopt,dat heb ik gecheckt.

Heeft iemand dit bij dit type golf meegemaakt? We hebben in de afwatergoot de naden dichtgekit,dus daar kan het volgens mij niet aan liggen…

• sleuelaar

is er ooit eens een andere voorruit ingezet? (vaakt staat er een bouwjaar in de ruit)

kan zijn dat je voorruit lekt.

controleren kan door buitenkant in te spuiten met zeepsop en van binnen met lucht te blazen (compressor). je ziet dan buiten bellen ontstaan wanneer het lekt.

zit er een schuifdak in?

hier zitten slangen aan naar voor en naar achteren. al het water wat naar binnen lekt loopt via deze slangen naar buiten. ze komen bij de a-stijl naar buiten mischien is zo'n slang lek of komt hij niet buiten uit maar binnen in de a stijl.

de afwateringsslangen bij de paravan heb je al schoongemaakt. hier ligt het denk ik niet aan. heb al eens gezien dat hier water in stond toen kwam het rechts door de luchtingang van de kachel naar binnen en was het links droog.

verder kun je gedeeltelijk interieurdelen demonteren met een lamp in de auto gaan liggen, buiten iemand de auto nat laten spuiten en kijken waar het lekt. zo heb ik al menig lek gevonden.