Diversen golf III

  • Remco

    Hallo,

    1- wie kan me vertellen wat het probleem kan zijn als mijn rechterdashboardlampje geregeld uit gaat ( lampje is pas vervangen )

    2- Is de koelvloeistofreservoir makkelijk te vervangen, heb nl een idee dat deze lek is, iedere x als ik een scherpe bocht moet maken, moet ik weer vloeistof bijvullen.

    3- Als ik mijn auto start hoor ik een schavend geluid bij het blok, maar als ik de koppeling intrap is het weg, ook als ik ietwat gas geef is het weg ( platen versleten ???)

    4- Is het dashboard kastje bijrijderskant er makkelijk uit te halen, zo ja, hoe ??? Slot is nl kapot.

    Bedankt voor de info

  • sleutelaar

    1- wie kan me vertellen wat het probleem kan zijn als mijn rechterdashboardlampje geregeld uit gaat ( lampje is pas vervangen )

    - is waarschijnlijk een slecht contact. achter aan de klok zit een soort folie met electrische lijnen net als bij een printplaat. waarschijnlijk maken deze slecht contact met het lampje. oplossing kan zijn linker en rechter lampje aan elkaar solderen met draadjes. niet echt super oplossing maar beter als een nieuwe klok.

    2- Is de koelvloeistofreservoir makkelijk te vervangen, heb nl een idee dat deze lek is, iedere x als ik een scherpe bocht moet maken, moet ik weer vloeistof bijvullen.

    -is erg makkelijk twee slangklemmen en een paar boutjes. maar is het echt lek als je door een bocht gaat? het systeem bouwt normaal gesproken wat druk op, de dop op het resevoir regelt dit af. wanneer dit niet goed is loopt je water daardoor weg.

    3- Als ik mijn auto start hoor ik een schavend geluid bij het blok, maar als ik de koppeling intrap is het weg, ook als ik ietwat gas geef is het weg ( platen versleten ???)

    -dit is het druklager. om dit te vernieuwen moet de versnellingsbak los. en wanneer je versnellingsbak toch los is is het gelijk raadzaam de koppeling te vernieuwen.

    4- Is het dashboard kastje bijrijderskant er makkelijk uit te halen, zo ja, hoe ??? Slot is nl kapot.

    volgens mij zit dit binnenin aan de bovenkant vastgeschroefd. het dashboardkastje moet dus open om los te halen. mischien zitten er onder ook schroeven moet eerst het vak onder het kastje gedemonteerd worden. het slotje kan aan de achterkant van het klepje losgeschroefd worden. hiervoor moet het dus ook open. en openmaken als het slot kapot is. flink trekken het is tenslotte toch al stuk.