acculampje

• Eric

Mijn passat tdi 96kw bj:2003 heeft het volgende probleem.Af en toe gaat het acculampje branden en geeft hij een dynamostoring op het display.Dit is ook meteen weer weg. de auto loopt en start verder goed dus ik heb niet het idee dat hij niet goed bijlaadt.Nu heb ik gehoord dat dit vaker voorkomt en alleen verholpen kan worden door de komplete dynamo te vernieuwen.Weet iemand hier meer van.

Bij voorbaat dank,

Eric

• erwin

Hoi Eric,

Ik heb gerelateerd probleem met het acculampje van m'n golf III uit 96. Deze brandt namelijk niet wanneer ik m'n contqactslot omdraai. Heb me laten vertellen dat hierdoor een electronisch circuit niet direct geactiveerd wordt bij het starten. Het effect is dat m'n dynamo mijn accu niet oplaadt (en gewoon 12 volt geeft). Pas als ik een keer boven de 1800 toeren ben geweest begint m'n dynamo m'n accu op te laden. Nu heb ik me laten vertellen dat ik m'n acculampje moet vervangen (omdat ie dus stuk is) maar dit is zo'n k klus dat ik er niet zo'n zin in heb. Tevens vraag ik me af of het niet gewoon in m'n dynamo zit, of dat m'n acculampje om wat voor reden dan ook geen massa maakt.

Wellicht schiet je met dit verhaal niets op, maar ik denk zet het maar neer. Wie weet. en wellicht weet iemand anders meer.

gr. Erwin