controle lampjes blijven branden

  • wil

    hallo allen, ik heb bijna een jaar geleden een mooie golf 4 1600 fsi uit 2003 met heel weinig km's gekocht.

    kort na de koop ging er een geel/oranje controle lampje branden dat kan duiden op een storing of defect aan de katalisator en ook een geel oranje lampje van de rechter aireback ging branden. toen ik terug ging naar de verkoper, heeft hij dit tijdelijk verholpen door het met een pc (laptop) uit te lezen.

    maar later na de garantie heb ik weer het zelfde probleem.

    ik ben bij een thuis werker (monteur) geweest om het nog een keer te resetten.

    maar deze kreeg het niet voor elkaar. ik ben bang dat wanneer ik naar een vw daeler ga ik heel, heel erg veel geld kwijt ben.

    wie weet een oplossing, of heeft enig idee op welk geld bedrach ik moet rekenen als ik deze laat repareren????

    en zal mijn golf door de apk komen wanneer de lampjes blijven branden???

    iemand die een goede monteur weet???

  • Mieke

    Uitlezen is een hulpmiddel. De computer geeft een fout aan. Door simpelweg de fouten te wissen verhelp je natuurlijk het probleem niet. Het stelt slechts (gedeeltelijk) een diagnose. Wat was de foutcode die de computer aangaf?

    De dealer zal hetzelfde doen, en ja dat kost geld.

    Echter, als je iemand hebt die uitleest en de boel reset, blijf je rondrijden met een auto die dus niet goed is. Zeker in het geval met airbags zou ik hier niet te lang mee wachten. Wat het gaat kosten? Geen idee, dit is niet te vergelijken met een beurt o.i.d. Je kunt afspreken de dealer een diagnose te laten stellen en verder nog niets te doen. Dan kun je altijd nog besluiten (na prijsopgave) de boel te laten maken.

    Mzzl

    Michel

  • Mieke

    Je was me net voor….. :) kijk maar eens naar het tijdstip….

    Mzzl

    Michel

  • wil

    bedankt voor jullie opmerkingen, ik ga de dealer vraagen om een diagnose te stellen en een prijsopgave te doen.

    zou een tweede hans catalisator een optie zijn ?

    ik heb schrikbarende prijzen gehoord van een nieuwe

  • Mieke

    Ga nu niet gelijk uit van het ergste. Voor hetzelfde maakt een sensor geen goed contact, dat is nogal een verschil.

    Kat leegslaan kan ook nog.

    Mzzl

    Michel

  • wil

    cat leeg slaan? blijft dan het lampje niet altijd branden?

    wat de aireback betreft, ik heb gehoord dat het ook aan een kastje van de aireback kan liggen en niet aan de aireback zelf

  • Mieke

    Kat leegslaan, is dus de inhoud verwijderen. Ik spreek even voor een diesel.

    Dit wordt vaak gedaan om iets meer vermogen te genereren. Lampjes gaan daar niet van branden. Laat eerst de boel eens nakijken, want speculeren alleen wordt jij en je auto niet wijzer van (niet lullig bedoeld overigens).

    Uiteraard zijn we wel benieuwd wat het nu is!

    Mzzl

    Michel

  • Bart van heugten

    Heb een VW golf SDI en heb eeb airbagcotrolelampje dat blijft branden. De afgelopen 2 jaar is al het volgende gedaan: (gelukkig meest onder garantie)

    Bestuurdersairbag weerstand te laag. Meetwaardenblok lezen, geen storing,

    Sleepring, 2 x vervangen, Airbag, 1 x vervangen, KAbelset 1 x vervangen.

    Na de laatste reparatie denkt men aan het vervangen van de regelapparatuur.

    erg duur. Resetten helpt maar even. Ik heb het idee dat ze geen flauw idee hebben en maar blijven vervangen totdat er op goed geluk iets uitkomt.

    Iemand een idee"?

    By voorbaat dank,

    BArt (bheugten@casema.nl)