controle lampjes blijven branden

• wil

hallo allen, ik heb bijna een jaar geleden een mooie golf 4 1600 fsi uit 2003 met heel weinig km's gekocht.

kort na de koop ging er een geel/oranje controle lampje branden dat kan duiden op een storing of defect aan de katalisator en ook een geel oranje lampje van de rechter aireback ging branden. toen ik terug ging naar de verkoper, heeft hij dit tijdelijk verholpen door het met een pc (laptop) uit te lezen.

maar later na de garantie heb ik weer het zelfde probleem.

ik ben bij een thuis werker (monteur) geweest om het nog een keer te resetten.

maar deze kreeg het niet voor elkaar. ik ben bang dat wanneer ik naar een vw daeler ga ik heel, heel erg veel geld kwijt ben.

wie weet een oplossing, of heeft enig idee op welk geld bedrach ik moet rekenen als ik deze laat repareren????

en zal mijn golf door de apk komen wanneer de lampjes blijven branden???

iemand die een goede monteur weet???

• Mieke

Uitlezen is een hulpmiddel. De computer geeft een fout aan. Door simpelweg de fouten te wissen verhelp je natuurlijk het probleem niet. Het stelt slechts (gedeeltelijk) een diagnose. Wat was de foutcode die de computer aangaf?

De dealer zal hetzelfde doen, en ja dat kost geld.

Echter, als je iemand hebt die uitleest en de boel reset, blijf je rondrijden met een auto die dus niet goed is. Zeker in het geval met airbags zou ik hier niet te lang mee wachten. Wat het gaat kosten? Geen idee, dit is niet te vergelijken met een beurt o.i.d. Je kunt afspreken de dealer een diagnose te laten stellen en verder nog niets te doen. Dan kun je altijd nog besluiten (na prijsopgave) de boel te laten maken.

Mzzl

Michel

• Mieke

Je was me net voor….. :) kijk maar eens naar het tijdstip….

Mzzl

Michel

• wil

bedankt voor jullie opmerkingen, ik ga de dealer vraagen om een diagnose te stellen en een prijsopgave te doen.

zou een tweede hans catalisator een optie zijn ?

ik heb schrikbarende prijzen gehoord van een nieuwe

• Mieke