Onbekend waarschuwingslampje

• Sneppie

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Bora 1.9 TDI uit 1999. Tot dusver ben ik erge tevreden over mijn auto.

Vanochtend begon onder het rijden een geel waarschuwingslampje te branden, met daarbij 1 waarschuwingstoon. De auto functioneert verder normaal.

Ik herkende het symbool niet, dus de boekjes van m'n auto erop nageslagen.

Blijkt het lampje niet voor te komen in de documentatie……

Het is zoals gezegd een geel lampje, dat eruit ziet als een rondje met aan beide zijden 3 streepjes. Het zit tussen het temperatuurlampje en het brandstoflampje.

Weet iemand wat dit voor een lampje is?

• wil

ik heb dat ook wel eens bij een bedrijfswagen gehad (vw LT) toen ik ermee bij de daeler kwam kreeg ik te horen dat het geen kwaad kon, het heeft iets met het optrekken te maken. later is het lampje weer uitgegaan.

soms brand het lampje weleens 1of 2 keer per week en soms een hele maand niet.

ik kan begrijpen dat het je zorgen baard maar het kan geen kwaad

• Sneppie

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Het lampje is een waarschuwing dat de remblokken aan vervanging toe zijn.

Ik heb in het boekje van de VW Touran van een collega gekeken. Daar stond het wel in.

Maar nu komt het rare. Het lampje gaat af en toe nog maar aan en niet zoals de eerste dagen constant.

Zou dit misschien kunnen komen omdat het sinds het lampje niet meer zo vaak aan is geweest het een stuk kouder is. Zou de kou misschien invloed hebben op de sensors?

Ik heb trouwens toch maar een afspraak gemaakt om het een en ander na te kijken en eventueel te vervangen.