olie verbruik

• passat

In 2004 een passat 2.0l benzine gekocht met 46000 km op de teller (voorkeursselectie) 1 liter longlife olie op de 8000 km ,heb ik tijdens mijn garantie al een paar keer over gebeld maar de garage vond dat olie verbruik normaal,maar nu bij 95000 km is het olie verbruik 1 liter op de 3000 km. en is het niet normaal kortom wie moet nu de kosten betalen? altijd dealer onderhouden

bvd

• Mieke

Je boekje zegt volgens mij 1 l op 1000 km is nog niet verontrustend.

Nu ben ik het met je eens dat in jou geval dit geen acceptabel olieverbruik is.

Als de auto dealer onderhouden is en je het elke keer hebt vermeldt, wil ik je reactie van de dealer wel eens weten. Anders, kijk eens bij een andere dealer.

PON benaderen is ook een mogelijkheid, maar gebruik dat als laatste redmiddel, mocht het een garantieprobleem worden.

Nogmaals, ik vind het niet acceptabel.

Zelf een TDI met inmiddels 187000 km. Verbruik minimaal. Laten we zeggen een kwart liter op 10000 km?

Mzzl

Michel

• Niels

De 2.0l staat er bekend om! Zo lang het niet erger wordt dan 1 op 1000km is het volgens de fabriek acceptabel. Het wordt pas lastig als de auto 150dkm heeft gedraaid en er qua olieverbruik niet meer mee te rijden valt. Toon maar eens aan dat het niet aan jouw rijstijl ligt. Op tijd inruilen dus…