volkswagen passat tdi

• c.kramer

Ik zit met een probleem. De cruise control van mijn passat “vergeet” zeer regelmatig de vorige instelling, als afgeremd heb en ik wil weer de ingestelde snelheid gaan rijden duw ik het schuifje weer naar links en dan krijg ik die snelheid niet weer terug. Het euvel is er langzaam ingeslopen in de loop van een aantal maanden, eerst een heel enkele keer en nu heel vaak. Ik denk dat het misschien wel slecht contact is van een stekertje op de print die dat regelt of zo maar ik heb geen flauw idee waar die print in de auto zit. Ik denk dat ik, als ik naar de dealer ga, mijn portemonnaie een te grote belasting krijgt. We hebben net een rekening van ? 1005.- voor defecte electronica in de Renault Twingo van mijn vrouw gehad! Wie kan me helpen?

Bij voorbaat dank.

Coen Kramer

• liefhebber

ook mijn passat heeft dat probleem, na twee of drie keer proberen pakt hij soms zo weer op.

ik los het vaak op door zelf naar de gewenstre snelheid te accelereren en dan de knop op de kop van de schakelaar in te drukken, binnen 2 km verschil pakt hij de oude snelheid weer op

• Bjorn

Misschien een domme opmerking…maar is Nederland nou echt zo groot dat men behoefte heeft aan cruise control…

Om de 5 meter heb je of een drempel of het stikt van de files…Ik zou het gewoon zo laten, tenzij je echt flinke (buitenlandse) ritten rijdt.

• Mieke

Gebruik hem dagelijks, maar ik woon in het noorden van het land. Daar sta ik niet om de 5 meter stil ;)

Gisteren van Budel naar het noorden gereden. Ook dan kan ik stukken snelweg de cruise prima gebruiken. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk!

Mzzl

Michel

• Ruud

Ik gebruik de cc schat ik 50% van de gereden kilometers, in de stad, op 80 km wegen, op de snelweg, waar eigenlijk niet.

Mischien dat ie door dit vele gebruik zo vaak kapot gaat (hier ga ik verder maar niet op in)!!! Haha.

Ik zou in ieder geval niet meer zonder willen.