Hallo allemaal,
wie kan me antwoord geven op het volgende; ik heb sinds kort een golf III 1.8cl 55kW. Nu valt me het volgende op; als ik hem vol tank daalt de naald van de benzinemeter al binnen 100km naar driekwart tank.Nu heb ik 180 km op een volle tank gereden, de naald staat onder de helft. Nu heb ik vorige keer dat ik hem volgetankt heb er niet goed op gelet ( was 1e keer ), maar volgens mij heb ik toen ca. 350 km op een volle tank gereden. Nu begrijp ik dat een 1.8 niet de allerzuinigste uitvoering is maar volgens mij rijdt een vr6 nog zuiniger.Oh ja, ik gebruik de auto hoofdzakelijk om naar mijn werk te rijden, ca. 22 km per dag, waarvan ca.18 km provinciale weg waar ik 80 / 90 km/u rijd.
Het tweede probleem; tijdens koud/vochtig weer begint de auto bij een koude start te schokken/haperen en stationair onregelmatig te lopen, valt bij lage snelheid uit ( ontkoppelen voor bijv. rotonde/stoplicht ). Als ik ca 5 min. gereden heb is het probleem weg. Kan dit liggen aan vocht in de verdelerkap, slechte bougiekabels o.i.d.? Kunnen deze 2 dingen met elkaar te maken hebben?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,
alvast bedankt!