teveel uitstoot schadelijke stoffen

• Marc

Hallo,

Naast mijn Golf heb ik nog een Leon. Daar ligt een 1.8 20VT (180pk) motor in. Nu begint in de Seat steeds het gele waarschuwingslampje te branden dat zegt dat de auto teveel schadelijke stoffen uitstoot.

Nu is de auto al op de comp. gezet bij de Seat-garage maar er komt niet echt iets uit. “Misschien iets met de cilinders”. Ze hebben gereset maar het lampje brand nog.

- De auto loopt op LPG maar start op benzine. `s Morgens loopt de auto vrij slecht op benzine, net als hij op 3 poten loopt, maar schakeld de auto op LPG is het over. Dan rijdt hij weer goed. Ook als de motor warm is en je start (eerst benzine) gaat goed.

- De auto trekt verder als een tierelier.

Ik weet dat ik een vraag over een Seat stel maar probeer het toch omdat er een VW motor in zit.

Gr Marc

• Marc

Het was de dag na kerst………….dus inderdaad een “beetje” gemakzucht van de monteur want ik was niks wijzer.

Aan deze informatie heb ik wat!!!

Ga het proberen. Bedankt.

Een goed 2007 toegewenst en hoop dat we nog veel gebruik kunnen maken van je kennis op auto/motor gebied.

Marc.

• Mieke

Net als een collega van mij, die zijn airbag lampje ging elke keer aan…. Pakje sigaretten ervoor, zag je het ook niet meer branden….. Veel gebruikte truc om door de APK te komen. Was resetten maar de oplossing!

Mzzl

Michel en een goed (storingsvrij?) 2007!

• Michel (Twin)

Feit dat iemand al zo laks omgaat met lampjes die gaan branden en er niets mee doen. APK afkeur wel of niet!

Mzzl

Michel (even niet ingelogd)

• HH

Het wordt tijd dat de RDW de APK keuringseissen op internet gaat zetten als middel tegen dit soort indianen verhalen. Plannen daartoe zijn er en misschien wordt 2007 HET jaar van de juiste info.

Ik wens alle bezoekers een mooi jaar toe.

• Mieke

Van hetzelfde, ach pak je APK keuringsrapport erbij en volgens mij staat er precies op wat er gedaan wordt.

Goed 2007!

Mzzl

Michel