OBD

  • Mieke

    Heb de stap genomen, een KKL interface besteld, software VAGCOM 3112n erbij en heb gister bij een TDI collega de boel eens laten uitlezen. Geen storingen gevonden en ga nu niet pretenderen dat dit een heilig middel is tegen alle kwaaltjes die er eventueel kunnen ontstaan en ga ook zeker niet rotzooien.

    Maar zoals de taal aanpassen in het MFA en het verbruik aanpassen (wijze van aflezen) is leuk om te doen. Technisch laat ik het voor wat het is.

    Ongetwijfeld zal er wel weer een nieuwere VAG COM zijn, maar wat ik gisteravond heb gezien is voor mij voldoende. Rijdend eens een log maken bijvoorbeeld.

    Dus VW Monteurke, nee ik ben geen pro, laat verder alles voor wat het is, maar zie het maar als een cadeautje onder de kerstboom….

    Nu zal ik wel je ongezouten mening krijgen, maar ik sta altijd open voor (positieve) kritiek!

    Mzzl

    Michel

    O, ja hier nog wat linkjes :

    http://www.msmax.nl/

    http://www.msmax.nl/obd/index.htm

    http://www.msmax.nl/obd/Links/Links.html

    http://www.msmax.nl/obd/content2.html

  • Mieke

    Dat is tip een die meegegeven wordt…. Schrijf inderdaad of draai uit de originele instellingen. Mocht het ergens fout gaan dan kun je weer terug.

    Kijk anders hier eens :

    http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

    Wellicht wel bekend, maar zeker bruikbaar.

    En nee, ga geen dingen doen waar ik geen verstand van heb.

    Jij ook goede dagen en denk aan de vingers!

    Mzzl

    Michel

  • Mieke

    Vandaag de boel uitgelezen, intemittent fout in groep 09, weer die temperatuursensor, komt overigens wel op 90 graden. Anti carjacking geactiveerd en zo even verder lopen kloten. Na een uur aan de computer te hebben gezeten zou ik de auto starten. Stond de gehele tijd op het contact. Accu dus leeg, auto startte niet. Startkabels gepakt, buurman ernaast en klaar. Niet zo raar want de computer van de auto trekt natuurlijk ook stroom. Van de accu….

    Even een stukje gereden (car jacking werkt!) en nu is ie weer klaar.

    Mzzl

    Michel

  • Mieke

    Klopt! Heb gister even de auto laten draaien en wat waardes afgelezen. De meter gaf +50 graden aan (nog niet geheel op 90) en de computer gaf een waarde van 36 en een beetje aan.

    De brandstoftemperatuur zat voor mijn gevoel ook vrij hoog, 130 graden?

    Mooie van die measuring is dat je ook de waardes ziet (indien bekend en weergegeven) wat het zou moeten zijn.

    Moet toch eens opnieuw met die temperatuursensor bezig. Storing is dan wel intermittent maar na resetten komt ie vrolijk weer terug.

    Mzzl

    Michel