start problemen

• bennie

hallo ik heb een vraag

ik heb pas geleden mijn accu en dynamo vervangen

maar mijn accu raakt nog steed leeg onder het rijden

wie kan mij vertellen wat het nog meer kan zijn

gr bennie

• Bjorn

Zitten alle kabels wel vast dan? Misschien is een kabeltje bij de startmotor / accu niet goed vastgemaakt of is geoxideerd etc.

• Cihan

Vw monteurke, ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Als ik de auto start heeft hij moeite om te starten. De accu lampje brandt dan inderdaad. Als hij eenmaal is gestart gaat het lampje uit. Maar heb ondertussen al de accu vervangen. En nog steeds brand het lampje. Waar zou het anders aan kunnen liggen. Kunnen de bougies aan vervanging zijn. Of kan het ook aan de dynamo liggen.

VW bora 1.9 tdi 90 pk bj '99 242000 km

• Jelger van Dijk

Waarschijnlijk de dynamo. vervang eens het koolstofborstel(-anker), is goedkoper dan een nieuwe dynamo. anders dynamo laten doormeten.

• Cihan

Bij mij slaat ie inderdaad slecht aan…

• a3

Mijn ervaring met slecht aanslaan: de startmotor. Draait dan net te langzaam o.i.d.. Ben daar zelf ook te lang mee doorgegaan, bv. nieuwe accu trok er beter aan, maar resulteerde in het uit het lager lopen en schade aan de tandkrans. (Nb.: tweedehands vliegwiel vooral met beschadigde tandkrans. Toch een vast kwaaltje?)

• Cihan

Na de vervanging van de accu en 4 nwe gloeiboegies heb ik als laatst de startmotor vervangen. En ja hoor, het lag hem aan de startmotor…