heet worden van de auto radio

• Cihan

Hallo,

Mijn golf 3 heb ik ingeruild voor een bora tdi '99. Ik heb een vdo navigatie ms 4150. Deze kun je ook gebruiken als autoradio. Probleem is dat deze al na een paar minuten ontzettend heet word, zo heet dat ik er blaren aan mijn vingers kreeg. Het geluid valt dan ook weg. Bij mijn vorige auto heb ik nooit problemen gehad hiermee. Hij werd wel warm maar nooit zo extreem heet dat je er blaren van kreeg. Kan het wezen dat de bedrading verkeerd is aangesloten. Ik heb gewoon de stekkertjes die al aanwezig waren in de bora in de autoradio geklikt. Het waren dezelfde stekkertjes als die in de golf.

Graag jullie reacties.

• Anton

Wellicht produceert de radio zoveel warmte dat dit niet goed afgevoerd kan worden in de ruimte achter de radio.

• Darkproject X

stekkertjes moeten goed zijn, als ze passen zitten de draadjes ook al goed.

waarschijnlijk heeft je radio aan de achterzijde niet genoeg ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen. Hierdoor wordt ie erg warm!

Is volgens mij niet veel aan te doen.. misschien eens contact opnemen met de vorige eigenaar en de vraag voor leggen of hij ook problemen met zijn radio heeft gehad.

• Ruud

Mijn radio (VDO MS4200) wordt ook erg heet als ie een tijdje aanstaat, maar niet zo heet dat ik er blaren op mijn vingers van krijg. Op zich is het natuurlijk niet zo vreemd, dit zijn best dikke radio/navi systemen, dat die flink wat warmte produceren is niet vreemd. Dat de jouwe echter al zo snel zo heet wordt dat ie zichzelf beschermd is wat veel van het goede. Je kunt misschien beter je probleem eens bij een goeie audiozaak voorleggen.