Tikkend klep geluid

• Cihan

Hallo VW liefhebbers,

Ik heb laatst gehoord dat er een vloeitstof / olie is die het geluid reduceert van de kleppen van de motor. Wie weet wat dit is of hoe het heet en hoe je het moet toedienen. En is het verstandig. Ik heb namelijk een auto waarvan het geluid wat van de kleppen komt redelijk hoorbaar is. Het gaat om een Bora tdi 90 pk bj '99.

• Mieke

Er zijn zat middeltjes op de markt, maar is alleen maar tijdelijk. Probleem wordt er niet mee opgelost. Je kleppen stellen zich iedere keer zelf, maar ook dat is niet tot het oneindige. Weet niet wat de km stand is en de staat van onderhoud, maar lijkt me dat de kleppen of stoters niet meer fris zijn…..

Maar he, wie ben ik? Ben geen monteur, maar een liefhebber, en leer hier weer elke dag (zo ook op www.tdi-club.nl ahum)

Mzzl

Michel

• Cihan

De auto heeft 241000 km op de teller. Is een reparatie nodig… zo ja wat zou dit eventueel gaan kosten…?

• Mieke

Zou eerst eens een duidelijke diagnose laten stellen. En dan hangt het er vanaf wat eraan moet gebeuren, waar je het laat doen en hoe lang het gaat duren (werkloon). Onderdelen, wat moet er worden vervangen.

Zoals het vw monteurke altijd zegt, het is lastig om een oorzaak aan te wijzen vanachter een computer….

Ga ermee naar een voor jou vertrouwde garage, leg je bevindingen daar neer, en vraag om een offerte.

Succes! Ik kan je niet verder helpen, misschien andere mensen op dit pb?

Mzzl

Michel

• Cihan

Ik heb het vermoeden dat de luchtmassameter ook defect is. Want zijn trekkracht is veel minder dan andere tdi's. Hij gaat ook niet harder als 145. Heeft ie erg veel moeite mee…