Importeren...bpm...rdw...?!?

• Cihan

Hallo, ben aan het onderzoeken of het haalbaar is om een auto uit duitsland te halen. Wie heeft hier ervaring mee, waar moet ik om denken. wat zal de bpm kosten…? Hoe haal ik de auto uit duitsland hier naar toe…

Voorbeeldauto: golf 4, bouwjaar 2003, 130 pk, comfortline, nieuw waarde E 30.020,-

• Daniel

NIet een antwoord op je vraag, maar: zou het niet makkelijker zijn om een te nemen die al op NL kenteken is gezet? Of gewoon naar een Nederlandse auto op zoek gaan?

Ik denk dat de kosten onder de streep uiteindelijk niet al te veel zullen verschillen. Nog niet gesproken over de moeite die je moet doen (bellen, regelen, enz) als je de import zelf regelt. Misschien zijn er bedrijven in de grensstreek die dit soort imports doen tegen een goede prijs? Scheelt weer een hoop

• Cihan

De prijzen in Duitsland liggen stukken goedkoper dan hier in Nederland. Als je een auto vind die hier 12000 euries kost en daar 5000, betaal je volgens mij, ik weet het niet zeker, zo rond de 3000 euro aan bpm. Ben je wel flink goedkoper uit. Plus dat de aantal kilomters van de auto daar velen malen lager zijn dan hier…. Ik zou graag willen weten hoe dit proces werkt…

• Mieke

Even de site van de RDW raadplegen.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_kentekenbewijs/bij_in_en_uitvoer/

Maatje van mij heeft daar een (ahum) Phaeton W8 gekocht.

20.000 euro voordeel!!! Ok, is ook een auto van meer als een ton.

Superbak!

Maar goed, alles is relatief, dus waarschijnlijk ook jou voordeel….

Mzzl

Michel

• Huub

Hallo Cihan,

Het is eenvoudiger dan je denkt,ik heb een dure Volvo V70 2,5T AWD uit Zweden over de weg naar Nederland gereden en hier voor de RDW en keuring gebracht en tevens BPM betaald en binnen 10 dagen op kenteken gezet.

Dat scheelde mij 3000 euro wat ik hier meer moest gaan betalen als ik deze auto in Nederland had gekocht.

In Duitsland kan beter een 3 daagse kenteken nemen dat is inclusief verzekering en moet je binnen 3 dagen het land uit zijn,maar je kan in korte tijd veel geld verdienen als een auto uit Duitsland haalt.

De BPM kan je via www.autoweek.nl berekenen door het bruto bedrag van de auto die je wil kopen op de BPM calculator in te toetsen en daarna op BEREKEN de tikken.

Verder kost het wat tijd om op internet te kijken naar waar je de auto wil kopen.

groeten Huub

• haijo brinkers

Hallo Ruud,

Je schrijft over een 3 dagen kenteken met verzekering om een auto in duitsland op te kunnen halen.

Weet je ook waar je zo'n 3 dagen kenteken kunt aanvragen?

Mvg

HaijoHuub schreef:

>

> Hallo Cihan,

> Het is eenvoudiger dan je denkt,ik heb een dure Volvo V70

> 2,5T AWD uit Zweden over de weg naar Nederland gereden en

> hier voor de RDW en keuring gebracht en tevens BPM betaald en

> binnen 10 dagen op kenteken gezet.

> Dat scheelde mij 3000 euro wat ik hier meer moest gaan

> betalen als ik deze auto in Nederland had gekocht.

> In Duitsland kan beter een 3 daagse kenteken nemen dat is

> inclusief verzekering en moet je binnen 3 dagen het land uit

> zijn,maar je kan in korte tijd veel geld verdienen als een

> auto uit Duitsland haalt.

> De BPM kan je via www.autoweek.nl berekenen door het bruto

> bedrag van de auto die je wil kopen op de BPM calculator in

> te toetsen en daarna op BEREKEN de tikken.

> Verder kost het wat tijd om op internet te kijken naar waar

> je de auto wil kopen.

> groeten Huub

• Huub

Hallo Haijo,

Die gene waar jij de auto van gaat kopen(dealer of garage) zonder inruil die wil meestal wel meewerken aan dit soort 3 daagse kentekens,overigens kan je bij RDW een gratis kenteken krijgen om naar de keuring te rijden als je alle papieren bij elkaar hebt en direct terplekke je BPM afdragen zonder een afspraak te maken.

Maar dit kan niet bij alle RDW stations en moet je dit even informeren bij het RDW waar je terrecht kan en in welke plaats.

succes gr Huub

• Mieke

Bekijk dit PDF document eens.

http://files.shareinside.net/4aa76d00

Mzzl

Michel