TDI of G3 ???

  • Cihan

    Voor de kenners heb ik de volgende vraag:

    Momenteel bezit ik een golf III 1.9 sdi uit ‘97 met ruim 266dznd km. Hij begint nu een beetje ’oud te worden' want hij gaat nu de laatste tijd een beetje vaak naar de garage. Maar dat even terzijde. Ik kijk dus ook om me heen en wil graag een Bora aanschaffen. Ik rijd ongeveer 25dznd km per jaar. Wat zou dan eventeel een goede keuze zijn: een bora 2.0 g3 of een bora 1.9 tdi. Wie heeft hier ervaringen mee? Wat zijn de kwaaltjes van deze auto's, als ze die hebben. Ik heb gehoord dat een diesel langer mee kan dan een g3. Wie kan hier iets over zeggen.

  • Mieke

    Mijn mening, gas is om op te koken, diesel vind ik persoonlijk prettiger rijden (koppel).

    Heb een Nissan op G2 gehad, vond het niets.

    Ben nu bezig met mijn derde Passat Tdi. Prima auto en een fijne motor.

    Omslagpunt is voor beide brandstoffen voldoende.

    Is een gevoel dat je er bij hebt, en gas is vwb onderhoud sneller aan de beurt.

    Ook weer afhankelijk wat voor bouwjaar Bora je koopt.

    Loop eens naar binnen en maak een proefrit.

    Succes!

    Mzzl

    Michel

  • Mark

    Ik rij 30.000 per jaar in een Passat TDI. Als ik een vergelijkbare op G3 ga rijden kost het me 33 euro per maand minder aan wegenbelasting die ik weer in de tank moet gooien omdat de 1.18 met de tdi 1:9 wordt voor de passat op gas.

    Hoe meer je rijdt (in mijn geval) hoe eerder goedkoper met diesel dan op gas. Plus nog eens de onderhoudskosten, gevoeligheid van het systeem en de lagere restwaarde bij hogere km standen.

  • r32

    Hoi,

    Als je op gas gaat rijden zo ik wel de 2 liter 8 klepper motor nemen dit is namelijk

    een sterke motor.

    Ook de honda 2 liter en subaru zijn goed voor op gas.

    Maar persoonlijk zou ik toch dieselen.

    M.vr.gr. r32

  • tringding

    Hm ja alles is persoonlijk en uit op ervaring.

    Let op met gas niet elke kop is geschikt voor gas , en laat je niet missleiden door een garage die zegt dat het wel de juiste kop is.

    Dit is mij overkomen met een Ford Mondeo op G3.

    Top lopen en qua wegenbelasting ook een stuk goedkoper plus dat als je de gas prijs in de gaten houd ook dit goedkoper.

    Mijn ervaring is dat voor elke liter diesel je twee liter gas nodig bent en dat de gas prijs afgerond 45 cent is en twee keer is dat 90 cent voor diesel dus per liter diesel tank je 5 cent goedkoper.(berekend naar de goedkoopste adressen hier in Zwolle Let wel als je overstapt op even benzine ben je het voordeel zo kwijt dus op tijd tanken.En dr gaat minder in de tank plus de extra plek die je kwijt kan zijn.

    op plaats van reservewiel of kofferbak of onderbouw.

    Bij de Mondeo had ik last van Backfire , hoop geld gekost maar probleem bleek verkeerde moment ontsteking te zijn , oftewel had de 1200 euro kunnen besparen door een verdeler van €60 aan te schaffen. Garage kwam er niet meer uit.

    maar goed ik rijd nu aantal jaren VW golf en ben begonnen met een diesel ''90 van 750 euro , rijd niet als mondeo maar wel veeeeeeeeel plezier aan beleefd en ik rijd elke dag 120 kilometer naar mn werk . Nu rijd ik een Golf Vario Diesel.

    Als je vlot wil rijden is gas wel vlotter maar voor de onthaasting vind ik een diesel toch heeeeeerlijk relaxed. Ook een TDi hoeft voor mij niet

    Maar je weet niet wat ze met de Diesel gaan doen wel of niet extra belasten.

    En bij de keuring heb je roetmeting en Gasmeting dus qua prijs scheelt dat niet veel.

    succes