Hm ja alles is persoonlijk en uit op ervaring.
Let op met gas niet elke kop is geschikt voor gas , en laat je niet missleiden door een garage die zegt dat het wel de juiste kop is.
Dit is mij overkomen met een Ford Mondeo op G3.
Top lopen en qua wegenbelasting ook een stuk goedkoper plus dat als je de gas prijs in de gaten houd ook dit goedkoper.
Mijn ervaring is dat voor elke liter diesel je twee liter gas nodig bent en dat de gas prijs afgerond 45 cent is en twee keer is dat 90 cent voor diesel dus per liter diesel tank je 5 cent goedkoper.(berekend naar de goedkoopste adressen hier in Zwolle Let wel als je overstapt op even benzine ben je het voordeel zo kwijt dus op tijd tanken.En dr gaat minder in de tank plus de extra plek die je kwijt kan zijn.
op plaats van reservewiel of kofferbak of onderbouw.
Bij de Mondeo had ik last van Backfire , hoop geld gekost maar probleem bleek verkeerde moment ontsteking te zijn , oftewel had de 1200 euro kunnen besparen door een verdeler van €60 aan te schaffen. Garage kwam er niet meer uit.
maar goed ik rijd nu aantal jaren VW golf en ben begonnen met een diesel ''90 van 750 euro , rijd niet als mondeo maar wel veeeeeeeeel plezier aan beleefd en ik rijd elke dag 120 kilometer naar mn werk . Nu rijd ik een Golf Vario Diesel.
Als je vlot wil rijden is gas wel vlotter maar voor de onthaasting vind ik een diesel toch heeeeeerlijk relaxed. Ook een TDi hoeft voor mij niet
Maar je weet niet wat ze met de Diesel gaan doen wel of niet extra belasten.
En bij de keuring heb je roetmeting en Gasmeting dus qua prijs scheelt dat niet veel.
succes