bedankt vw monteurke.
is het veel werk om dit te vervangen of kan ik het beter laten doen.
doe alles zelf dus als het niet moeilijk is…..
bedankt
vw monteurke schreef:
>
> Je denkt waarschijnlijk in de goede richting.
> Er zijn 2 mogelijke oorzaken van olieverbruik via de
> klepsteelrubbers.
> 1e: de klepsteelrubbers zijn verhard en verduurd waardoor ze
> niet meer goed afdichten
> 2e: de klepgeleiders hebben zoveel speling dat een goede
> afdichting van de klepsteelrubbers door het op en neer
> zwabberen van de klepstelen onmogelijk is geworden.
>
> Olieverbruik ontstaat veelal via de klepsteelrubbers van de
> inlaatkleppen.
> Tijdens stationair draaien en bij het afremmen op de motor is
> de onderdruk in het inlaatspruitstuk vrij hoog.
> Door deze hoge onderdruk wordt de olie dan via de
> inlaatklepstelen het inlaatspruitstuk in gezogen