distributieriem Golf III sdi

• Cihan

Binnenkort laat ik mijn distributieriem vervangen van mijn Golf III '97 sdi. Wat kost ongeveer voor deze type auto deze grap. Moet ik dan gelijk alles vervangen zoals de multiriem en de spanrol. Waterpomp hoeft toch niet voor deze auto ook te vervangen worden…?

• Mieke

Alles laten vervangen, km stand was 180000 km. Waterpomp kost ca 50 euro, als die later stuk gaat (wet van…..) ben je minimaal het dubbele kwijt aan uurloon.

Zelf heb ik de distributieriem laten vervangen, spanrollen, aircoriem, multiriem en waterpomp. Alles origineel. Dealerprijs ca 520 euro. Bij dezelfde dealer, alleen dan in de avonduren…. 320 euro…..! Dit gaat om een Passat Tdi uit 2001.

Wellicht dat een Golf iets goedkoper is?

Ok, geen stempel in mijn boekje, maar wel vakkundig vervangen.

Kan weer 90000 km.

Pas op met de kwaliteit van de onderdelen! Mijn vrouw heeft een Lupo en die is toen door de leverende garage goedkoop voorzien van de distributieriem. Met alle nare gevolgen. Dit later alsnog bij de dealer laten uitvoeren.

Mzzl

Michel

• Cihan

Bedankt voor jullie reacties…

Heb ondertussen de distributieriem, multieriem en spanrol laten vervangen voor een bedrag van 144 euries. Kan er weer tegenaan.