Gasklephuis?

• Sal

Hallo allemaal,

Mijn VW Golf van 1999, km.stand 70620, motorcode AKL draait stationair onregelmatig (niet overdreven ofzo) maar vooral als de motor warm is hoor je dit erg goed. Afgelopen woensdag is de auto naar de plaatselijke VW dealer geweest voor een grote beurt. Ik heb dit toen aangekaart en ze zouden er naar kijken. Ze hebben de motor uitgelezen maar geen storing(en) kunnen ontdekken. Er werd mij toen verteld dat waarschijnlijk vervuilde gasklephuis?? de oorzaak zou kunnen zijn. Mij werd geadviseerd om er niets aan te doen omdat de gasklephuis erg moeilijk te programeren of “in te leren is” nadat deze is schoongemaakt. Ik vindt het erg vreemd verhaal. Mijn vraag is, is dit echt zo of……….

Alvast bedankt!!

• Jako turbo mann

Gasklephuis is dacht ik toch niet zo moelijk schoon te maken??

• Jurgen Tromp

Hallo,

Kunt u misschien als u wat op het probleem gevonden heeft mij vertellen wat de oplossing was. Ik heb namelijk het idee dat mijn golf III bj '93 124000 km op de teller precies hetzelfde probleem vertoont. Is het bij uw auto ook het geval dat de koelvloeistoftemperatuur nouwelijks boven de 70 graden uit komt tenzij je langere tijd veel moet optrekken en afremmen? Bij de apk heb ik er na laten kijken en toen was er blijkbaar ook iets mis met de gasklep ze zeiden dat deze vervangen kon worden ik had daar aleen toen het geld niet voor (ik studeer dus dan lukt dat niet altijd zomaar).

alvast bedankt.

• Sal

Hallo Jurgen,

Mijn auto draait stationair onregelmatig, dus geen probleem met de koelvloeistoftemperatuur oid. Ik zou als ik jou was de koelvloeistof slangen (boven en beneden) effe voelen of ze allebei warm zijn of niet. Het kan de de thermostaat of de waterpomp zijn??. En waarom gelijk een nieuw gasklephuis en niet eerst proberen schoon te maken en wat heeft gasklephuis met koelvloeistof temp. te maken??? Niet dat ik er verstand van heb ofzo….

En anders zou ik naar een andere garagebedrijf gaan en dezelfde vraag stellen kijken wat zij gaan zeggen.