stotende koppeling

• Mark

Beste lezers,

Sindskort hebben wij een passat tdi 130 pk uit 2002. Auto rijdt verder prima maar sinds kort als je met de auto gaat rijden gaat dit niet soepel. Het opstrekken verloopt stotent bij het koppelen. Als de motor eenmaal warmer wordt verneem je er niets meer van en de koppeling slipt naar mijn idee niet. De motor oopt goed en heeft altijd veel trekkracht. Verder lekken de motor en bak geen olie. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? ik hoor het graag!

Mvg, Mark

• Mieke

Trilt ie ook bij lage toeren en dan vol op het gas? Vliegwiel kan ook nog de storende factor spelen, alleen betwijfel ik of die beter zijn werk gaat doen als de motor op temperatuur is.

Hebzelf een 130 pk en opgekrikt naar 150. Als ik tot 2000 toeren rijdt en ik trap het gas flink in, wil ie nog wel eens bokken. Nu rijd ik niet zo vaak zo, maar hou er wel rekening mee, dus even terugschakelen en dan gaat ie weer als de brandweer…. En dat kost geld…..

Mijne is van 2001, 180000 km op de klok, net een nieuwe riem, waterpomp, spanrollenset, aircoriem en multiriem. Kan ie weer 90000 km vooruit (met uitzondering van zijn beurtjes dan). Zie ook het smoelenboek. (rechts op deze site)

Mzzl

Michel

Mark schreef:

>

> Beste lezers,

>

> Sindskort hebben wij een passat tdi 130 pk uit 2002. Auto

> rijdt verder prima maar sinds kort als je met de auto gaat

> rijden gaat dit niet soepel. Het opstrekken verloopt stotent

> bij het koppelen. Als de motor eenmaal warmer wordt verneem

> je er niets meer van en de koppeling slipt naar mijn idee

> niet. De motor oopt goed en heeft altijd veel trekkracht.

> Verder lekken de motor en bak geen olie. Heeft iemand een

> idee wat dit kan zijn?? ik hoor het graag!

> Mvg, Mark