GOLF3 TDI (90PK) Tunen?

• Tdi

Wie heeft er hier ervaringen met Tunen van een Tdi? Mijns Is Een 90Pk Tdi, Verder wie heeft er hier de SPecs van een Gechipte Golf3 Tdi? zoals 0 - 100 in ….sec? Standaard is dat ong. 11,5 sec. Mijn Kameraad Heeft een AR147 Jtd met standaard 115PK, hij is idd wel wat sneller. Dus wie o wie kan mij wat info geven??? (Trouwens mijn Tdi, is een Station-Model van Bwj 97!)

greetz,

Tdi-driver!

• Mieke

Bezoek eens de TDI site.

www.tdi-club.nl

En stel je vraag daar nog eens.

Er zijn tal van mogelijkheden om je Golf te tunen.

Een chip is een mogelijkheid, en zonder al te veel problemen kun je door naar de 120 pk. Bij een diesel zegt het aantal pk's niet zoveel. Het gaat om de trekkracht, het koppel (Nm).

Mzzl

Michel

• Bjorn

Ik zou een diesel van bijna 10 jaar oud niet chippen, zal geheid problemen geven.

• Mieke

Waarom dan?

Mzzl

Michel

• Tdi

Ja waarom Dan Niet?

• Mieke

Ik weet dat sommige mensen tegen het tunen van de motor an sich zijn.

Als je dit overweegt te doen (en of dat nu bij een nieuwe of oude TDI wordt gedaan) is het allemaal met gezond verstand.

Als je ziet dat middels de dealer al chips worden aangeboden met behoud van garantie, zal een en ander wel loslopen.

Ga je de grenzen te buiten en het gaat dan fout dan moet je de schuld bij jezelf zoeken.

Ikzelf heb een powerbox op mijn Passat. Is een pompverstuiver en volgens de geleerden kan dat niet. Mijn ervaring is dat het me wel degelijk vermogenswinst oplevert. Heb hem nog nooit op de testbank gehad maar kan het verschil enorm merken. Inmiddels 40000 km met box achter de kiezen. Geen problemen gehad.

Gezond boerenverstand gebruiken (is dat niet met alles zo?) is een eerste vereiste.

Wat je precies wilt gaan doen, weet ik niet, maar een chip is een overweging.

Kat leeg, EGR dicht, allemaal optie's die KUNNEN.

Succes!

Mzzl

Michel

• Tdi

Oke jongens nog bedankt voor jullie Tips en Info. Ik denk zelf dat ik er van afzie om em te gaan chippen, aangezien ik de tdi voor een aantal jaren op de snelweg ga gebruiken, speel ik het liever op safe. Mijn volgend wagen wordt zekers een VW, en in een Tdi uitvoering, ik ga dan voor een VW 4 tdi met een Rode D en I.

groetjes,

tdi-driver!