Voorruit VW Polo 1991

• Laurens

In m'n mooie, getrouwe Polo uit 1991 zit in het gezichtsveld een barst van zo'n dertig centimer. Daarmee komt hij waarschijnlijk niet door de APK-keuring. Wie heeft er tips om de ruit te vervangen? Waar (in Friesland) kan ik een ruit vinden, hoe zet ik hem erin of laat ik hem erin plaatsen?

Bedankt!

Laurens

• Mieke

Hoe ben je verzekerd?

Bij WA plus ben je voor een € 100,- klaar en hoef je het niet eens zelf te doen.

Heb even gegoogled maar kan geen beschrijving vinden in het Nederlands hoe je hetzelf zou kunnen doen.

Wellicht dat iemand je hier op dit prikbord kan helpen.

Als die barst in het zichtveld zit wordt ie afgekeurd.

Houd er rekening mee dat een voorruit meer is dan alleen een stuk glas, het maakt deel uit van de auto en er staat een flinke spanning op.

Om hetzelf te doen, wees ervan overtuigd dat je het dan wel goed doet.

Je zal het meemaken, en dan zou ik voor die centen het toch goed laten doen.

Succes!

Mzzl

Michel

• Mieke

Okee, ging er even vanuit dat een barst in je directe gezichtsveld afkeur zou zijn.

Er zijn dus nogal wat uitzonderingen die de regel bevestigen.

Persoonlijk, maar wie ben ik, ben ik daar niet van.

Autootje moet gewoon kloppen, en geen gekke dingen in mijn voorruit.

Als je tegenwoordig ziet dat een ruit gewoon meetelt als chassis…. En de spanning die erop staat.

Mzzl

Michel

• Laurens

Hoi!

Nou, de onrust was voor niks. Volgen de APK-keurmeester was het niet nodig om de voorruit te vervangen. De scheur zat niet ver genoeg in het gezichtsveld. Dus voor iets meer dan honderd euri mag hij weer een jaar de weg op!

Bedankt voor jullie reacties!

Laurens

• Mieke

Zou de winter even afwachten. Kacheltje op de voorruit, min zoveel tijdens het rijden, dat vindt het raam niet fijn.

Maarrrr, misschien ook weer wel. De kans dat ie gaat is natuurlijk wel groter.

Veel succes!

Mzzl

Michel