Soms problemen stationair

• Mark

Hallo

Hopelijk dat iemand mij op het goede spoor kan brengen. Vorige week heb ik de VW-dealer mijn auto (golf 3 cl 1.6 benzine) laten nakijken voor de onderstaande klacht. Ze hebben in eerste instantie niets kunnen vinden, maar hebben wel mijn gasklephuis gereinigd en een reinigingmiddel in mijn tank gegooid. Het probleem doet zich na een week noch steeds voor. Hopelijk heeft iemand suggesties???

De onderstaande klacht doet zich onregelmatig voor, maar de laatste tijd wel minimaal 1 keer per rit.

- Bij het stationair draaien schommeld het toerental soms hevig tussen de 350-1100, waarbij de motor begint te schudden en soms afslaat. De motor kan ik draaiend houden door er wat gas bij te geven. Als de motor afslaat, dan start hij direct zonder problemen. En even later dan draait hij stationair weer prima rond de 800 toeren.

- Het gebeurt zowel met een koude als warme motor. En heb er geen patroon in kunnen vinden qua weersomstandigheden.

- Tijdens het rijden heb ik nagenoeg geen problemen. Soms voel ik wel hele lichte schokjes, ook wil het gaspedaal dan lichte trekkende bewegingen maken, maar hier heb ik niet veel last van.

Alvast dank,

Mark

• Mark

Modeljaar is 1997, CL 55kw Atlanta

Motorcode is volgens mij 1HVB ? Dit staat er in mijn boekje onder het chassisnr. (hopelijk heb ik dit juist).

Anders is het AEE, volgens enkele sites voor mijn type, maar dit is dan wel voor de duitse markt, maar misschien zit er wel verschil in met de Nederlandse?

Alvast bedankt voor je moeite!!

P.S. Vandaag was het weer tot 2 keer toe raak. Ik word er gek van!

• Mark

Zojuist nog ff onder de de motorkap gekeken, motorcode is AEE