boite en koppeling

• sven

hidihohoho

hier zijn we weer,

nu heb ik toch een zwaar technische vraag.

ik zou mijn boite en koppeling moeten vervangen.de wagen is een 1800 cc 5 vitesse vna 1991 cabrio

nu mijn vraag,kan ik daar een boite ondersteken van een 1800 cc GTI???is dit goed of niet?

en wat is de originele diameter van mijn vliegwiel op de motor??waar of hoe kan ik dat weten zonder de vliegwiel eruit te halen.

ik kan er één kopen met een diameter van 210 MM op 24 spiebanen,past deze daarop!!!

MVG

• Mieke

Als je Googelt zie je bij de kreet boite deze hit

http://www.auto55.be/show/news/6213

Da's Alfa en voor de rest, pak de plus en de min en houdt die tegen elkaar aan….

Wie weet?

Mzzl

Michel

(die hier niets van maakt)

• sven

luister ik ken niks van mechaniek,

ik luister enkel naar de mensen die mij zeggen wat er mis is aan de wagen,

luister het echte probleem is,als ik rij met de wagen krijg ik een koppend geluid en het wordt erger als ik afrem op de motor,nu ik dacht eerst dat het de cardan was (links) dus ik koop een nieuw plaatste die er onder en het geluid was er nog steeds,

nu de boite(ik dacht dat dit iets te maken had met de koppeling)als ik verkeerd ben zeg het mij AUB.de persoon zei tegen mij je moet een nieuw boite hebben,en een nieuwe koppeling.daarom ook mijn vraag,of een boite van een gti 1800 er ook op past?nogmaals ik ken niks van mechaniek,

en hoe zit dat met die koppeling 210 MM op 24 spiebanen…

leg mij uit aub. wat is de originele maat van mijn koppeling golf 1991 1800 cc

als er mij iemand kan uit leggen hoe dit werk laat iets weten per mail of tel

sven.d.v@pandora.be

tel : 0474/48.42.86

MVG

• Mieke

Als jij nu eens een boite ging uitleggen…..

Misschien dat de Cock met ceeooceekaa iets wijzer gaat worden?

Mzzl

Michel

• 2H-2H

boite lijkt mij de versnellings bak

• a3

210 mm is de doorsnede maat van bepaalde VW koppelingsplaten en die zit op de prise-as met een aantal groeven. Geen idee of het er 24 zijn. Het woord bout(e) kan een ander woord zijn voor metalen staaf, dus misschien wordt er een as mee bedoeld. Mijn Vlaams is echter ook niet zo best.

• sven

een boite is een vlaams woord ,dat wil zeggen een versnellingsbak.

Michel schreef:

>

> Als jij nu eens een boite ging uitleggen…..

>

> Misschien dat de Cock met ceeooceekaa iets wijzer gaat worden?

>

> Mzzl

> Michel

• sven

dat is een versnellingsbak

:-) dit is een vlaams woord boite ,eigenlijk een frans woord wij belgen gebruiken het woord voor versnellingsbak..2H-2H schreef:

>

> boite lijkt mij de versnellings bak