vermogensprobleem

• Eibert

Hallo,

ik heb een golf IV 1.9tdi (110pk), alleen lijkt het nu alsof de auto de helft van zijn vermogen heeft ingeleverd. ik heb hem naar de dealer gebracht om hem eens na te kijken. conclusie: elektromagnetische stopklep defect, een lek in de uitlaat nabij de katalysator, de turbo zou ook defect zijn (monteur wist het alleen niet zeker)

vraag:

- kan een lek in de uitlaat resulteren in een trage auto? (niet goed functioneren van de turbo)

- heeft de stopklep invloed op het vermogen?

- hoe kan ik bepalen of de turbo echt kapot is?

bvd

Eibert

• Bjorn

Kan ook je luchtmassameter (80 Euro) zijn, dan trekt je auto ook van geen kant meer.

• Eibert

luchtmassameter heb ik al vervangen, heeft geen resultaat.

• Michèle

Wij hebben dit ook een keer gehad in onze 20 jarige VW carrière en toen hebben ze iets met de chips gedaan in de auto en dat hielp iets, maar je hebt bij mensen ook slome mensen en snelle en dat lijkt ook zo met auto's te zijn.Niet elke auto si hetzelfde jammergenoeg.We hebben te veel ervaring met VW, ik stap daarom miv 2007 over op een Amerikaan en mijn man blijft VW rijden.Ik wachtte op de nieuwe VW Variant maar lijkt pas in 2008 te komen omdat dan ook een nieuw model Golf weer komt omdat Opel ook met een nieuwe Astra komt.