advies nodig over aankoop Golf

• jelle

Hallo Allemaal,

Ben een beetje een leek wat auto's betreft, maar heb nu toch echt weer een nieuwe auto nodig. Aangezien ik een Golf altijd erg mooi heb gevonden zou ik ditmaal graag voor hem gaan.

Kunnen jullie mij advies geven waar ik op moet letten bij de aanschaf en welk type het best zou zijn en welke prijs ik in gedachten moet houden. Heb wel al wat info verzameld:

- Zou een diesel moeten worden (rij minimaal 15.000km/j)

- Zou 1-2 keer in de maand (wanneer nodig) een trailer moeten kunnen trekken (max laadvermogen aanhanger 1300 kg maar wordt maar beladen tot 1100 kg)

- Heb het gevoel dat een 3drs beter is daar ik erg lang ben en anders de deurstijl in de weg zit bij het opzij kijken

- heb zo zitten kijken naar bouwjaar 2000-2004, 66kw, 74kw

Groetjes vanuit Limburg

Jelle

• Kevin 16v

Wat betreft de deurstijl en je lengte heb je helemaal gelijk, vanaf de 1.90 meter kijk je best vaak tegen de b-stijl aan. als een 5-deurs niet nodig is zou ik zoiso voor een 3-deurs gaan, model is gewilder en ik vind hem mooier gelijnt (maar das persoonlijk natuurlijk) de diesels zijn goeie motoren, en vanaf de 1.9 tdi 90 pk kun ja al 1300 kilo aan de haak hangen (geremt) Er zijn verder nog veel meer vermogens van dezelfde motor te vinden, en die zijn allemaal wel oke, maar sneller natuurlijk…

Let op het onderhoud, de auto's zijn betrouwbaar, maar veel handelaren niet. en de distributiesnaar is een hekel punt, zorg dattie op tijd vervangen is (vaak elke 90.000 km)

Ik prefereer de dealer, ivm de vaak hogere km standen van de diesels, en de betere garantie (vaak, helaas niet altijd…)

• a3

Heb goede ervaringen met het trekken van een tandemasser aanhanger achter de golf 4 1.9 tdi 66 kW. Je merkt het wel, vooral met optrekken en afremmen, dat er extra gewicht achter hangt, maar eenmaal aan het rijden niet meer. Je hebt het zelf over een trailer, komt er wel nog windvang bij en in Limburg is het ook wel wat heuvelachtiger dan hier.

Het is een 4 deurs (vind ik dus mooier en ook handiger bij smalle parkeerplaatsen ed.) en heb niet zo'n last van de deurstijl. Kijk meestal toch (schuin) naar voren.

groet

a3

• raymond

hoi ik zou je een 110 pk diesel aanraden, in het verleden ben ik in het bezit geweest van een 90 pk diesel en een 110pk diesel en geloof het of niet de 110 pk diesel is zuiniger als een 90 pk en veel krachtiger en heeft een hoog koppel van 235 nm dus veel kracht onderin wat overigens evenveel is als een golf type 3 vr 6 .

Ik ben er eens op vakantie mee naar frankrijk geweest en eerlijk waar hij liep gemiddeld 1 op 20 ,ik ben momenteel in het bezit van een golf type 4 1.8 turbo en zit er aan te denken om in de toekomst weer over te stappen naar een 110 pk diesel…succes met je nieuwe aanwinst…..