dimlichtlamp golf 4 vervangen

• Joep

Hoe kan ik op een simpele manier de dimlichtlamp van mijn golf vier vervangen. Kan er nauwelijks bij vanwege de accu.

• Mieke

Accu uitbouwen….

Mzzl

Michel

• Mieke

Is maar net wat je handig vindt natuurlijk.

Weet dat mijn vorige Passat nog te doen was. Heb nu een uit 2001 en die is toch wel erg lastig, en helaas heb ik geen kleine vingertjes.

Je kan ook langs de dealer gaan. Nieuwe lampen betaal je en ze zetten ze er voor je in. Ten minste die ervaring heb ik wel. Goede zaak, ze maken de auto's er immers niet makkelijker op.

Mzzl

Michel

• Mieke

Heb de motor nog, vorige week nog wel gereden, spanningsregelaar kaduuk. Balen, maar viel nog onder de garantie, zat nog 2 dagen garantie op.

Na een klapper te hebben gemaakt is het niet meer wat het geweest is. Ondanks dat de Blade prima rijdt. Wil weer gaan windsurfen, maar zolang ik de Honda niet kwijt raak (tegen een normaal tarief) wordt dat voorlopig even niets.

V.w.b. de ruimte, zoals jij beschreef. Mijn vorige Passat model 99 daar kon ik prima zelf de lampjes vervangen. Nu ik het model van 2001 heb, mijn inziens weinig nieuws v.w.b. de ruimte onder de motorkap, is het veel moeilijker om ergens bij te kunnen.

Natuurlijk snap ik dat een garage van welk merk dan ook zijn centjes moet hebben van het onderhoud. Dat is waar de snack inzit. En begrijp me niet verkeerd, dat gun ik elke ondernemer in deze branche. Toch vind ik het triest dat normale dingen niet meer vervangen kunnen worden door de normale automobilist. Voorlopig kun je wel beboet worden voor defecte lampen, maar zelf kun je ze nauwelijks vervangen.

Overigens, mijn oog neigt naar een opvolger voor de Passat, niet gelijk want mijn Passat heeft met 172000 km eerst nog recht op een nieuwe riem en alles wat daarbij hoort. Mocht de tijd rijp zijn voor iets anders dan blijf ik in ieder geval bij VW. Maar na 3 Passats te hebben gehad wil ik wel wat meer naar een echte gezinsauto, de Touran. Een diesel maar hoe gaat het met deze auto's? Zijn er nog specifieke punten die jij in de praktijk vaak tegenkomt?

Tot zover

Mzzl

Michel

• Bjorn

“Nieuwe lampen betaal je en ze zetten ze er voor je in. Ten minste die ervaring heb”

Bij mij vroegen ze voor één lampje plus inzetten 38 Euro toen ik mijn Golf net had, ik moest wel ff lachen, sindsdien doe ik het zelf en gelukkig blijf ik nog lachen.

• a3

Ook ik heb de ervaring dat het erin zetten gewoon tegen uurtarief gaat (en dat is op zich niet onredelijk, het kost tenslotte tijd). Als je er echt niet met je vingers tussen kan: de accu is is drie minuten gedemonteerd en het monteren duurt net zo lang. Ben je niet zo handig reken dan op 10 minuten.

Nb: pas nog de accu vervangen, de oude deed het echt niet meer. Uiteraard ging het storingslampje (weer) knipperen. Vorige keer heb ik het geheugen laten resetten (kostte 25 euro o.i.d.), nu plakkertje erover. Totdat mijn bijrijder na een paar dagen opmerkte dat er helemaal niet knipperde, toen ik dat verhaal vertelde. Bleek het vanzelf weer gestopt te zijn ermee.

• Mieke

Heb het een keer laten doen bij de dealer in Steenwijk. Even snel naar binnen rijden, vervangen en bedankt. Mochten de lampen binnen zeer afzienbare tijd het niet meer doen, dan kon ik gewoon terugkomen en kreeg ik ze voor niets wederom vervangen. Nee het was geen xenon….. Ik wil niet zeggen dat alle dealers er zo mee omgaan.

Had voor 38 euro ook bedankt!

Mzzl

Michel

• Kevin 16v

Zo hoort de service volgens mij ook te zijn! vaak kunnen de service medewerkers (achter de balie) het wel ff voor je doen, als je gedult hebt tot hun tijd hebben. Bij VW waar ik ooit gewerkt heb is het niet de ‘bedrijfs-regel’ om hiervoor geld in rekening te brengen, tenzij mensen zelf hebben lopen klooien aan hun bedrading ofzo, zodat de lamp er niet goed in of uit gaat.

Heb meegemaakt dat de bedrading zelfs uit de stekker getrokken was, dit kon toevallig binnen het half uur gerepareerd worden door de chef-werkplaats zelf, tegen een volgens ons redelijk tarief van 25 euro, incl nieuwe lamp, en alsnog werd de klant zeer pissig dat dit zo duur was.

De opmerking dat hij het zelf gesloopt had deed hem geen goed trouwens.. ;-)