Vervuild gasklephuis

• Jeroen

Ik laat om het 1,5 jaar mijn gasklephuis schoonmaken omdat die elke keer vervuild raakt (toerental schommelt na intrappen koppeling en soms slaat ie ook daadwerkelijk af).

Nu schijnt het te komen door kleine ritten maar ik rij elke werkdag 25 km op en neer naar mijn werk.

Is er iets tegen te doen of moet ik er gewoon meer leren leven? Schoonmaken kost me maar iets van 25 euro. Om het geld is me het niet te doen maar het is wel hinderlijk.

• Jeroen

Het gaat trouwens om een polo 1.4 (APQ) uit '99

• peter

helaas jeroen is dit te danken aan de constructie van het gasklephuis,de vervuiling komt namelijk door de carterdampen die in de venturie aan/af gezogen worden en neer slaan tegen de gasklephuiswand als er veel carterdampen door/langs gaan zal dit neerslaan precies op de plek van de gasklep,waardoor deze klep niet meer in de ruststand terug kan komen en vaak is het gevolg dan dat de motor onrustig gaat lopen,zodra je hem reinigd loopt deze vaak weer goed.maarrrrrrrrrrrrrr je hebt vaak een probleem als je gasklep vervuilt is en je accu leeg,want dan kan hij niet uit zichzelf de rust stand vinden en loopt de motor als een krant.wat ik regelmatig mee heb gemaakt is dat de gasklephuizen vaak niet eens meer in te leren zijn met de vas kasten en dan ook vervangen moeten worden(kosten ommenabij de €300)dus om op jou kilometers terug te komen:25km is veel te weinig want de motor kan dan nog niet op de bedrijfs temperatuur zijn,let op hier geldt niet alleen de koelvloeistof temperatuur maar wat belangrijker is de olie temperatuur en voor al de katalisator en de lambdasonde temperatuur.tot zover over de aanslag in het gasklephuis,groeten peter uit haarlem

• Jeroen

Hoi Peter,

Hartstikke bedankt voor je duidelijk verhaal.

Jeroen

• Bart

Ik heb het zelfde probleem, nu zegt u echter dat u elke 1,5 jaar de boel laat schoonmaken, u heeft dus geen problemen met het opnieuw inlezen van het gasklephuis zoals wordt beschreven in een van de reactie's