De VW Golf (BJ 19'97; 135.000km) geeft wat problemen:
1. Mijn koppelingsplaten slipte, en mijn auto lekte motorolie.
2.Volgens mijn garage slipten de koppelingsplaten doordat er olie langs de krukaskeerring lekte. Deze ring is dan ook vervangen, en de koppelingsplaten zijn ook vervangen.
3. Acht weken later slipte mijn koppelingsplaten weer, en lekt mijn auto weer motorolie. Volgens de garage een gevolg van een groef op m'n krukas.
4. Volgens iemand die er veel verstand van heeft, kan de koppelingsplaat niet gaan slippen als gevolg van een lekkende krukaskeerring, maar heeft dit te maken met versnellingsbakolie door een lekkende ringetje op de ingaande as (de priesas?).
Mijn vraag is;
Kan een auto met 135.000 km inderdaad al een groef hebben waardoor het vervangen van de krukaskeerring eigenlijk zinloos is?
Kan er motorolie op de koppelingsplaten lekken, of is dat onmogelijk?
Bedankt vast voor een reactie