Touran vliegt in brand

• Pieter

Mijn collega beleefde afgelopen weekend de schrik van haar leven. Haar VW Touran met benzinemotor vloog spontaan in brand en is nu total loss.

Omdat de brand zich voordoet net buiten de garantieperiode kan Pon helaas niets voor haar doen, behalve doorverwijzen naar haar eigen autoverzekering.

En de autoverzekering vergoedt helaas alleen de dagwaarde…wie heeft een goed advies ?

• rob

tja dat is pech

• Jako turbo mann

Op het moment dat de auto netjes is onderhouden bij de dealer zou je toch wat coulance van PON verwachten!

• Cihan

Als een auto en vooral een van de latere versies spontaan in brand vliegt dan is er bij de produktie van VW een gigantische fout gemaakt denk ik. Mocht VW niet negatief in het nieuws willen komen bij onder andere Radar of andere programma's dan zou ik als ik VW was dit probleem zo snel mogelijk oppakken en onderzoeken. Als het een fout is van VW en er zouden in de toekomst meer van dit soort praktijken ontstaan waar misschien ook dodelijke slachtoffers bij vallen heeft VW een zeer groot probleem erbij. Dus als ik jou was zou ik het in eeste instantie bij de dealer aankaarten. Mochten ze niet mee willen werken kun je als je lid bent de consumentenbond om hulp vragen of Radar inschakelen (dit werkt ook wel). Of effe langsgaan bij bureau voor rechsthulp. Niet geschoten is nooit raak…

• Dun Sjos

VW kent het fenomeen dat Touran modellen afbranden. Er heeft zelfs een publicatie in een Duits tijdschrift gestaan.

Dit tijdschrift had een artikel besteed aan branden van personenwagens en hun oorzaak.

Pon als importeur zal altijd proberen een claim af te wenden . Achter de schermen rapporteren ze wel VW HQ hierover.

Advies;

VW dealer (die auto heeft geleverd) schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade ontstaan aan het voertuig wegens het leveren van een ondeugdelijk product)

Aansprakelijkheid zal door de dealer via PON (Importeur) doorgespeeld worden naar VW Duitsland.

Neem een jurist in de arm. Dit helpt !!

Succes.