Vervangen koppeling

• Anton

Wat komt er allemaal bij kijken als ik de koppeling van mijn Volkswagen Vento uit 1993 met 250.000 km wil vervangen. Ik heb een brug en de juiste gereedschappen, ook technische kennis is aanwezig. Wat is raadzaam om bij demontage en vervangen nog meer te vervangen dan alleen de koppeling, en wat voor kostenplaatje zit eraan vast. Graag jullie advies in deze.

• copelingzvilozoov

Hangt af van de reden om de koppeling (alleen dat roept al vragen op , plaat of compleet) te vervangen.

Waarom trouwens vragen als de technische kennis aanwezig is ….

• Anton

Kijk, dat bedoel ik nou, en velen denk ik met mij, op een normale vraag krijg je van VW Monteurke in ieder geval een duidelijk en correct antwoord waar je wat mee kunt, de reactie van “copelingzvilozoov” raakt kan noch wal, als hij dit bij alle vragen doet, is het dan beter om daar niet op te reageren. VW Monteurke… in ieder geval bedankt.

• volvovilozoov

Ik wil dit nog wel even toelichten:

Er worden veel vragen gesteld zonder voldoende info om een op maat gesneden antwoord te kunnen geven.

Bepalend voor wat je allemaal doet bij het vervangen van een koppeling is de aanleiding, slipt ie of maakt het druklager bijgeluiden bijvoorbeeld.

Ofwel input bepaalt output.

Je bent gewoon te lui om een complete vraag te stellen> ergo

Of je mijn antwoorden correct vind of niet, interesseert mij niets.

• Anton

Mij wel, niet iedereen die een vraag stelt weet wellicht niet wat te doen of

wat de oorzaak van een technisch probleem is, daarvoor is deze vraagbaak een

goed hulpmiddel en zijn er gelukkig wel personen die een daarop een

duidelijk antwoord geven o.a. (VW Monteurke), maar daar hoor jij dus

absoluut niet bij, als je je daar niet aan kunt houden, hoor je hier dus

gewoon niet thuis.

• VWvilozoov

Dan heb je de strekking van mijn reactie dus niet goed begrepen.