Heeft er iemand ervaring met het chippen van een 130pk passat automaat.
Kan de versnellingsbak het aan bijvoorbeeld. ?
Vast vliegwiel als alternatief bij een schakelbak…..
Heb een powerbox (klinkt spannend maar stelt eigenlijk niets voor) en heb tot nu toe geen problemen, meer koppel maar dezelfde top. Massawiel gaat nog prima. Nu zo'n 35000 km mee gereden. Geen roetwolk en een nette roetmeting onlangs met de APK.
Nu moet ik zeggen dat ik niet een echte trapper ben, beetje zuinig op de Passat.
Als ik van 0 naar 100 wil in 4 seconden pak ik de motor wel….
Mzzl
Michel
Snap ik, echter zoals je al schrijft aan Olaf, het is mede bepalend door je rijstijl.
En laag in de toeren doortrappen is er niet bij, gewoon normaal schakelen en wat hoger in toeren meer over hebben, is voor mij een prettige bijkomstigheid.
Hoe zit dan met het chippen dealeraf?
Passen jullie dan meerdere dingen aan, of worden er op voorhand dan al onderdelen vervangen cq aangepast?
Morgen weer op de Blade naar het werk….
Mzzl
Michel
Dit vraag ik omdat ik dus vorig jaar deze Passat bij de dealer heb gekocht. Deze bracht uit zichzelf de chip ter sprake, en dat zou dan geen invloed hebben op de garantie. Vandaar.
Stel ik koop een hagelnieuwe VW, laat hem dealer chippen, dan is lijkt mij, de kans net zo groot op de slijtagedelen eerder genoemd in dit topoc. Gaat de dealer dan ook het vliegwiel vervangen? Ik weet het, 't is allemaal weer hypothetisch, maar toch.
Door een monteur van de Peugeot garage heb ik me laten vertellen dat dat juist het verschil is tussen hun HDI motoren, de chip. Dat schijnt dan het enige te zijn.
Nu zou het daar weer zo kunnen zijn dat een en ander al voorbereid is.
Goed, ik ben het verder ook met je eens dat hoe dan ook de slijtage sneller zal verlopen als bij een “normale” motor.
Maar ik blijf er ook bij dat gezond rijgedrag daar grotendeels mee te maken heeft.
Mzzl
Michel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?