stationair gaat op en neer

• Rob

Hallo,

Ik heb recent een Lupo 1.0 gekocht uit 2000.

Toen ik proefreed, liep hij als een zonnetje. Toen ik hem kocht en wegreed, merkte ik dat het stationair niet constant liep. Hij loopt op en neer van 700 naar 900 toeren. Dit doet hij niet constant, want bij het volgende stoplicht loopt hij weer wel constant en daarna weer niet. Ik ben ermee naar de VW dealer gegaan die hem aan de computer heeft gehangen. Volgens hen gaf hij geen storing aan. Wel hebben ze er wat foutcodes uitgehaald en sindsdien (een halve dag) loopt hij normaal. Maar volgens de VW dealer zou het toch verstandig zijn de gasklephuis te vervangen of te laten reinigen. Maar als ik de problemen op dit forum lees van mensen die problemen hebben met een gasklephuis, komt dit niet overeen met mijn ervaring. Hij hikt niet en slaat ook niet af.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en hoe is dat opgelost?

Alvast bedankt.

• rene

ik had een polo, waarbij ook alleen het stationair toerental aan het dansen was. Dit lag toen ook aan me gasklephuis. mijn auto viel toen ook niet uit.

Maar misschien is goed reinigen van het gasklephuis ook al een oplossing?

groet rene

• Rob

Hallo Rene,

Bedankt voor je reactie. Ik ga proberen of ik de gasklephuis zelf kan reinigen.

Daarna naar de dealer om hem op basis instelling te zetten en kijken of het verholpen is.

Gr,

Rob