Vw polo 1.4 problemen na bezoek garage

• steef

Ik heb afgelopen vrijdag mijn auto naar de garage gebracht voor 4 nieuwe banden, APK, olie verversen en olie filter. en had geen klachten of rare dingen.

Toen ik hem had opgehaald merkte ik onderweg naar huis dat die een raar geluid maakte en als ik op mijn motor liet afremmen dan maakte die een heel raar geluid in me versnellingsbak! en het leek of er iets aanliep.Dus ik zaterdag terug gegaan naar die garage en kreeg onderweg hem niet meer in zijn versnelling! met veel geweld kreeg ik hem in zijn 2e versnelling en kwam daar aan met een dik olie spoor onder mijn auto! De man die mij hielp zei dat die maandag zou gaan kijken en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.Dus ik kom maandag aan en de monteur zei dat mijn versnellingsbak aardig versleten was en dat het lawaai veroorzaakte! Maar ik had geen problemen voordat ik mijn auto daar had gebracht! de monteur zegt dat het niet door hun komt dat dat nu zo opeens is, omdat hij zegt dat ze daar niet aan hebben gezeten! kan iemand mij iets vertellen of dit nou echt toeval is en wat ik hier mee aan moet!!!

Bedankt.

• LubLub

Misschien een zaakje voor de Bovag?

• Mieke

Tja, als je het gaat stellen dat de fout bij hun ligt dan wordt het een welles nietes spelletje.

Na een bezoek aan welke garage dan ook kan na dat bezoek iets stuk gaan.

In het geval van een versnellingsbak zal het zich van te voren aankondigen. Slechter schakelen is daar een van.

Logischerwijs mag je ervan uit gaan dat de garage niets aan je bak heeft gedaan, ten minste uit de jou opgenoemde werkzaamheden opgemaakt.

Wat is de leeftijd, km stand en motorcode van je Polo?

Ben je bij een Bovag garage geweest of bij de dealer?

Nogmaals, is moeilijk te oordelen.

En tja wel vreemd dat er nu ineens iets is, aan de andere kant, bij een van mijn auto's ging twee dagen na de APK de dynamo stuk. Na het vervangen van een nieuw exemplaar ging ook deze rap weer kapot. Soms heb je het simpelweg niet voor het zeggen.

Succes!

Mzzl

Michel