Vraagje distributieriem ...

• Cihan

Hallo jongens, en meiden natuurlijk….

Ik zit met de volgende dilemma. Binnenkort moet ik de distributieriem vervangen. Dit is meestal niet goedkoop. Nu is het zo dat wanneer ik alleen de riem vervang ik het met 60 euro kan doen. Eigenlijk is dit ook wat ik wil. Maar nu zei de garage (geen vw dealer) dat het beter zou zijn als ik de hele set zou vervangen. Omdat dat beter zou zijn omdat dan de lagers etc. ook zouden worden vervangen. Als ik alleen de riem vervang zou dat voor eigen risico zijn. Nu is dit ook wel zo maar is dit echt noodzakelijk. Of praat hij me nu iets totaal onnodigs aan. Als ik alleen de riem kan vervangen dan graag. Want een heel set vervangen kost al gauw zo'n 300 euro.

Graag jullie meningen…

VW Golf 3 sdi '97 255dznd km

Groeten,

Cihan

• edwin

je moet een fiets gaan kopen als je al zeurt om 300 euro trouwens hij heeft gelijk de dealer zou het maar doen dus

• rob

riem en spanrol

• Mieke

Alleen de riem is niet verstandig.

Is een goedkope tijdelijke oplossing maar daar kom je nog raar van terug.

Lees dit topic ook eens, ik kan er tenslotte over meepraten

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=352&i=26762&t=26744

Mzzl

Michel

• sander

Wil je alleen de riem doen, Dan kan je net zo goed door rijden.

Of alles laten vervangen en dan kan je er weer even tegen ik zou ook gelijk de multi riem mee laten nemen ligt er toch van af.

• Cihan

He Edwin ik heb het niet zo ruim als jou jongen. Dus doe niet zo bijdehand. Als jij 300 euro niet zo veel vind mag je het ook wel betalen. Ik stel hier een normale vraag…

• rob

waarom doe je het niet zelf.

als je een klein beetje handig bent kun je het zelf.

en dan kost het je ongeveer 100 euro

• Cihan

Dat is het hem nou juist, ik ben niet zo handig vandaar… dus dat wordt effe sparen…

• frank

ik heb een golf iv sdi 290.000 km, ik vervang de riem elke 60.000 km (trap nogal met de golf) en om de 120.000 km, riem, spanrol, drukrol en waterpomp. ( de waterpomp wil ook nog wel is blokeren en de riem laten breken).