Gti type 3

• Jako turbo mann

Wij moeten een auto hebben voor mijn vrouw; hierbij dachten we in eerste instantie aan een Polo maar deze zijn relatief duur. Het budget is ca. 5000 euro en hiervoor willen we een 5-deurs auto met airco. Polo's vindt je niet echt voor dit geld maar GTI's des te meer.

Ik zoek eigenlijk mensen die zo'n auto hebben en me er iets over kunnen vertellen (onderhoudskosten, specifieke gebreken waar ik op moet letten en opties die er echt op moeten zitten). Ook een autotest uit de periode 1992-1997 van de GTI vindt ik wel interessant.

• peter clerx

ik heb er een te koop vw golf gti 2.0 20jaar edition 1996 139700km airco

4250 euroJako turbo mann schreef:

>

> Wij moeten een auto hebben voor mijn vrouw; hierbij dachten

> we in eerste instantie aan een Polo maar deze zijn relatief

> duur. Het budget is ca. 5000 euro en hiervoor willen we een

> 5-deurs auto met airco. Polo's vindt je niet echt voor dit

> geld maar GTI's des te meer.

>

> Ik zoek eigenlijk mensen die zo'n auto hebben en me er iets

> over kunnen vertellen (onderhoudskosten, specifieke gebreken

> waar ik op moet letten en opties die er echt op moeten

> zitten). Ook een autotest uit de periode 1992-1997 van de GTI

> vindt ik wel interessant.

• Willem

Als tweede wagentje met een beperkt budget? laten staan een 2.0 zuipt veel meer als een 1.4…… dan nog niet gehad over verzekering …etc.

groetjes Wim

• Jako turbo mann

Het budget is niet zozeer beperkt. Voor 5000 euri moet je volgens mij best een leuke auto kunnen kopen. Deze auto zal slechts een 8000 kilometer per jaar gaan rijden dus of ie nou 1:11 rijdt of 1:14 dat maakt niet zo veel uit. Verzekering valt ook wel mee, is nog geen 200 euro per jaar.

De reden dat ik aan een GTI denk is vanwege de airco. Die zie je op een 1.4, 1.6 of 1.8 bijna niet maar op de GTI wel. Hiervoor hadden we als tweede wagentje een Porsche 944 turbo maar die is niet praktisch genoeg voor dagelijks gebruik met twee kleine kinderen die alletwee in een zitje moeten. Volgens mij moet dat met een vijfdeurs Golf toch wel lukken en als dat een GTI kan zijn heb ik toch nog een leuke vervanger van de 944 (lang niet zo snel natuurlijk maar toch leuk genoeg).

• Willem

Ha nu snap ik hem pas,

dan zeg ik, koop gewoon een GTI met airco, de kosten vallen dan in vergelijking met de Porsch stukken beter uit,

rijdt zelf wel eens met een GTD met powerbox type 3, heel veel lol kan je er mee hebben!!!

succes met je zoektocht!! greets Wim

• bant&velchvilozoov

Hahaha, een GTD kan niet gechipt worden, is 100% mechanisch

• Jako turbo mann

Ik heb een mooie GTI gezien bij een merkdealer, heeft helaas geen airco maar wel een origineel schuifdak. De auto ziet er op het oog strak uit, helemaal origineel, velgen nog mooi zonder beschadigingen etc. bouwjaar 1997 prijs=4000 euro.

Er zit alleen geen GTI embleem op de gril voor (wel achterop). Is dat niet een beetje raar? Zou dit een gewone 2.0cl kunnen zijn?