geen reservewiel meer nodig?

• Tim

Ik las in een test van de Lupo dat deze geen reservewiel meer heeft maar een spuitbusje meegeleverd krijgt om de lekke band “dicht”te spuiten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kun je werkelijk doorrijden na gebruik van zo'n spuitbusje? Op hoeveel druk kan zo'n busje de band brengen? Of moet je als een haas lucht bijvullen?

Als het echt afdoende werkt, waarom slepen we dan nog met een reservewiel?

• Willem

jah je kan iets van 50km door rijden en daarna kan je de band weggooien..

leuk systeem vooral voor de bandenboeren, haha

groetjes Wim

• rene

tsja zolang je een spijker raakt lukt het nog wel, maar je moet niet je band scheuren door een stoeprand ofzo, want dan kan je niks meer.

• Tim

Dit vermoedde ik al. Dus zelfs als “thuiskomer”is het eigenlijk niet geschikt.

En kan zo'n busje de band op spanning krijgen of moet je bijpompen?

• Sophia

Je zult lucht moeten bijvullen. En je moet toch naar een bandenboer om je lekke band te laten repareren en/of te vervangen.

Het is dus een oplossing om nog enkele km's te kunnen rijden .. naar de reparateur dus! ;)

• Sophia

Lucht bijvullen zul je toch bij een benzine station of garage moeten doen.

Dat kan dus niet vanuit zo'n busje!

Sta je ergens in de middle of no-ware .. vraag het dan aan een vrachtwagenchauffeur, die kunnen lucht uit hun luchtketels aftappen (mits ze de spullen daarvoor bij zich hebben).

• Sophia

Op die ketels staat bijna 10 bar … JA dat weet ik ook.

Maar er bestaat zoiets als een drukmeter … dus die luxewagenbandjes kun je ook op spanning brengen.

Voor wat de ventielgrootte betreft is dit geen probleem.

Zo weet ik uit ervaring, want ik heb dus wel zo'n setje bij me.

Ooit met de vrachtwagen met een lekke gestaan, geen reserve wiel bij me (is immers minder laadvermogen) en dan is het makkelijk dat je zelf je banden weer op spanning kunt krijgen.

• Tim

…of gewoon een foetpompje mee….

enfin, bedankt voor de info, ik houd mn reservewiel toch maar liever bij me..

• Mieke

De Audi A2 heeft ook geen reserveband meer.

In de kofferbak, en daar dus onder vind je ook zo'n busje terug en daarbij geleverd een kleine compressor, om de boel dus weer op te pompen. Als je die rommel gebruikt maximaal 80 km/h en rap naar de bandenboer, of het werkt, geen idee.

De vrouw zoeft rond in een Lupo maar heeft gewoon een reserveband.

Overigens, de genoemde Audi is waarschijnlijk de opvolger voor de Lupo…..

Zie hier

Mzzl

Michel

• Ralph

Sophia,

Bij de reparatiekit zit een compressor.

Met een compressor die je kan aansluiten op je 12Volt in de kofferbak kun je je band oppompen.

Dus…