stilvallen golf raar geval ???

  • frank

    Een vriend van me heeft t volgende probleem : Op zich lijkt er niets mis maar na een poosje rijden is gas geven niet meer mogelijk , schommelt het stationair toerental waarna ie spontaan uitvalt. De volgende dag later doet ie t weer gewoon , kzeg er wel bij dat het de laatste tijd nogal wat is met deze wagen , maar na zelfs 3 x bij de Dealer zijn geweest staan zelfs hun met de handen in het haar ……

    1e keer kwam de wegenwacht , die maakte de luchtmassameter schoon , probleem verholpen volgende dag weer ….

    2e keer weer wegenwacht ontsteking schoongemaakt , volgende dag deed ie te weer niet.

    3e keer nieuwe verdeler , rotor , bougies en kabels , ging poosje goed maar toen weer ….

    4e keer naar de Dealer alles schijnbaar doorgemeten , t was allemaal goed dus weer meegenomen ging een weekje goed en nu staat dat ding weer …..

    Vandaag hebben ze een nieuwe LMM besteld die gaat er morgen op , is dat het niet denken ze aan de Computer ( of managment hoe t ook heet ) .

    Lullige is dat elke keer dat gedonder ermee mn maat heeft doen besluiten m weg te doen maar dan moet ie natuurlijk wel goed zijn , er zijn nu zoveel dingen vervangen waar kan dit nu in zitten ???????????????

    Betreft trouwens een Golf 3 2.0 8v GTI ……………

    b.v.d

  • r32

    hoi Frank,

    Kijk eens op problemcar.nl bij vw.

    Misschien zit de bout van de krukaspoelie iets los,ik heb gelezen

    dat dit als hij iets los zit hetzelfde doet als jij omschrijft

    men doet deze mbv luchthamer aandraaien staat 3 keer vermeld als probleem op deze pagina.

    Misschien heb je er iets aan.

    m.vr.gr. R32

  • Niels

    Wat vaak voorkomt bij storingen die soms wel maar niet altijd aanwezig zijn:

    1. Kabelbreuk; check met name de massa aansluitingen van de ECU en motorblok-carrosserie en loop de draadboom onder de kap even bij langs. Soms kom je gewoon blootliggende bekabeling tegen wat heel goed de veroorzaker kan zijn.

    2. Check idd zoals R32 omschrijft de zaken die de ontstekingstiming beinvloeden. Niet alleen de krukaspoelie maar ook de as waarop de Hall gever (rotor) van je ontsteking op is gemonteerd. Het wil nog wel eens voorkomen dat de spie hiervan kapot is.

    Laat de uitslag even weten, kunnen anderen weer van leren.

    Succes!

  • a3

    dergelijke symptomen gehad met een fiat tempra. daarbij bleek het de lambdasonde te zijn. (nb: dit werd overigens niet door de computer aangegeven)

  • ex vw sloper

    bobine

  • frank

    Ontsteking = vervangen ( verdeler / rotor / bougies / kabels )

    Bobine = ook vervangen

    tijdstip = ok

    Auto is uitgelezen = alles ok

    Zelfs de Dealer wist het niet meer , plan was om de Luchthoeveelheidsmeter te vervangen en kijken wat ie doet ….

  • frank

    Probleem verholpen door het vervangen van de hoeveelheidsmeter ( mag wel ook , ding kost 450 euro ) . Toch is het me niet duidelijk wat of zon ding precies doet en hoe je kunt controleren of ie nog goed is …..

  • Patty1979

    Ik heb ongeveer hetzelfde euvel gehad met mijn Golf3 cabrio vorig jaar: bleek dat een monteur de dynamo niet goed had vastgemaakt waardoor de motor wel bleef lopen (ook al reed ik 120 km op snelweg) maar alle overige functie's vielen uit zoals radio, dashboard…blabla. Heeft me uiteindelijk meer dan 500.- euro aan onderzoeken gekost bij o.a. VW dealer….zelfs die hebben het niet kunnen oplossen! Dus? Ik hoop dat ze het snel oplossen,

    Succes!!