kever slepen

• Ronald

Ik heb een kever gekocht. Deze is geschorst. Hij moet echter wel 20 km verplaats worden. Kan iemand mij vertellen hoe dat verzekeringstechnisch zit als ik hem op sleeptouw neem.

Kortom; mag dit en als er iets gebeurd ben ik dan verzekerd op de voorste auto?

• sander

gewoon verzekeren of een autoambulance huren.

• a3

Een geschorste auto (neem aan dat je hem na de koop zelf weer geschorst hebt, schorsing vervalt bij verkoop) mag niet op de openbare weg, dus ook niet aan een touw achter een andere auto.

Knal je op de trekkende auto dan is er goed kans dat de verzekering niet uitbetaalt.

nb: apk is toch ook verlopen?

• Ronald

Ik heb net met de ANWB gebeld. Je mag een geschorste auto niet op weg brengen, dus ook niet slepen. Je mag zoiezo geen auto over de snelweg slepen. Dus maar even kijken of ik een ambulance kan huren..

• Willem

gewoon even op een zondag morgen, tussendoor ergens, nooit over de snelweg, haha

• Rillo

Ik heb laatst van een kennis de groene handelaarsplaten geleend.

Schijnt dat die een evt. schade dekken daar je in opdarcht van de betreffende handelaar de auto naar een reparatiepunt moet verplaatsen.

Weet niet zeker of het zo is, maar werkte wel voor die paar kilometer ;o)

• 2H-2H

vorig jaar kocht ik een cabrio, die geschorst was. ik heb de auto toen op een zondag ochtend op gehaald, ik moest ruim 7 km rijden .

als je gewoon normaal rijd val je ook niet op, je moet dan alleen niet in een vuik van de politie rijden .maar op zondag ochtend vald dat wel mee.

• alebeek

het klopt dat een geschorste auto zich niet op de openbare weg mag begeven

maar het is verzekeringstechnisch zo dat een wagen op sleep gezien wordt als aanhanger van de auto die sleept.dus is wel verzekerd maar ja mag als geschorst niet op de weg.

maar je weet wetten zijn gemaakt om overtreden te worden