piepen en kraken distributieriem Lupo

• Mieke

Onze Lupo (1.4 16V 55Kw) maakt nogal wat herrie afkomstig van de distributieriem. Heb de kap verwijderd en eens gekeken naar de staat van deze riem. Hij is met 121000 km vervangen, nu staat er 132000 op het klokje.

Zouden dit de rollen zelf kunnen zijn?

Even niet mee verder rijden en de garage opzoeken?

Mzzl

Michel

• Mieke

Ga ik even opzoeken….. Had een motorcode verwacht ;)

Mzzl

Michel

• Mieke

HSN???

Mzzl

Michel

• Mieke

Morgen gaat ie naar de dokter, op het forum van de tdi club was iemand die idd hetzelfde euvel omschreef. De riemen zelf zitten er niet merkbaar slap om, maar krijg inderdaad de indruk dat de rollen niet vervangen zijn.

Dus morgen de diagnose en hopelijk is een en ander snel te vervangen.

Is het wenselijk dan gelijk de originele riemen te plaatsen?

Wederom bedankt voor het hoge servicegehalte!

Mzzl

Michel (die serieus een opnamepoging wou doen…..)

• Michel

Even vanuit een locatie van Nederland….(ben op cursus)

Hebben gister de Lupo weggebracht naar de dealer in Leeuwarden (Bourguignon).

Spanrollen zijn inderdaad af en hadden er niet veel verder mee moeten rijden.

De twee riemen worden op dit moment vervangen inclusief de spanrollen en de waterpomp ook maar gelijk. Nu werden we gebeld en de uitlaat gaat het ook niet lang meer volhouden. Zitten nu in tweestrijd om wellicht deze te laten voor wat het is en over te stappen op de Fox.

Mijn vrouw rijdt nu een 1.4 16v, niet te vergelijken met de driepitter 1.2 die in de Fox (basis) ligt. Zijn er inmiddels ervaringen met deze auto?

Ze heeft nu een leenversie mee (1.4) en afgezien van meer ruimte bevalt ie haar prima. Wat ik bedoel, is de auto technisch te vergelijken met de rest van de VW familie?

Uiteraard is een eventuele stap terug naar een 1.2 een wereld van verschil.

Ben benieuwd!

Mzzl

Michel

• Michel

Bedankt voor de reactie.

Hebben inmiddels een offerte voor de Fox 1.2 en kan er niet warm van worden.

Mogelijkerwijs gaan we ons toespitsen op de Citroen C1 of de Toyota Aigo (?)

Ja ik weet het geen VW maar als ik om een basis vraag en de auto kost i.p.v. een kleine 10 ineens 12.500 dan mis ik even iets. Maar dat terzijde.

Zaterdag a.s. ga ik dus even een bezoekje brengen aan de betrokken garage die de rollen dus NIET vervangen heeft.

We gaan het meemaken en zal hier nog wat over prikken.

Tot zover.

MZz

Michel

• a3

die nieuwe suzuki al eens bekeken?

• Niels

Fox 1.2 als je uit een 1.4 16V komt gaat niet werken ben ik bang. Maar ik vind de Fox wel heel goed rijden moet ik zeggen.

• Mieke

Dat van de 1.2 geloof ik gelijk. Echter het is er eentje voor de vrouw…….

Zonet het werkje van de dealer even bekeken en ziet er verzorgd uit.

Morgen even kijken bij de C1.

Zelf vandaag even bij de VW dealer geweest, had nog niet de Fox van dichtbij bekeken.

Mooi wagen en best nog groot voor deze prijsklasse.

Nee, Suzuki niet, helaas. Wou het wel Europees houden….

Mzzl

Michel