VW Vento: aanrader?

• MoniqueVL

Goedemiddag beste mensen,

Wij (man en ik) willen binnenkort een andere auto kopen. Mijn Alfa gaat weg en eigenlijk zaten we weer een Alfa te denken, maar nu vinden we de VW Vento eigenlijk ook wel een aardige auto. Hoewel we ook aan een BMW 3 serie denken.

Is de Vento een aanrader voor een gezin van 4 personen? Waarvan 2 kinderen van 7 en 5 jaar. Hoe rijden ze, zijn er veel mankementen aan, die specifiek Vento problemen zijn? Ik ken ze van Alfa wel (is niet mijn eerste namelijk) en dat is ook gelijk de reden dat we naar een ander merk kijken. VW staat natuurlijk goed en betrouwbaar bekend.

Het zal een occassion uit 94 zo'n beetje worden. Een “verse nieuwe” auto is in onze buurt helaas te aantrekkelijk (hebben we al meerdere malen ondervonden, vandaar dat we binnen 2 jaar ook vertrekken uit deze wijk), dus de auto zal echt ouder moeten zijn.

Afijn, raden jullie het ons aan en zo ja, waar moet ik specifiek bij deze auto op letten?? Alvast bedankt!

gr MoniqueVL

• Niels

Ja niks mis mee! Heb zelf een Golf 3 wat dezelfde auto is min de helft aan bagage ruimte. Aan mijn auto (225000km) mankeert nooit wat. Wil je goedkoop, ruim en betrouwbaar rijden dan is de Vento een prima keuze.

Het is moeilijk te zeggen waar je specifiek op moet letten aangezien de auto niet echt standaard kwaaltjes heeft. Daar komt bij dat een Vento niet aanspreekt bij het sportieve en “nog maar net een auto kunnen betalend” publiek. Een nagenoeg risico vrije keuze dus. Onder:http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php staan ervaringen van autobezitters.

Succes!

Niels

• MoniqueVL

Dus een goede keuze, in principe.

Moet heel eerlijk zeggen, dat ik best even moest slikken, omdat het er nogal saai uit ziet, maar ja…er zitten wel veel voordelen aan. Vooral het feit, dat mensen deze auto misschien met rust laten én de ruimte.

Vento rijdt gewoon verder als een Golf dus? Volgens mijn man wel, maar ik ben degene die achter het stuur zal zitten van deze auto ;). Het moet wel een beetje pit in zich hebben natuurlijk.

Ik ga de link bekijken, bedankt!!

gr Monique

• Niels

Tja een Vento oogt zeker saai maar rijdt nagenoeg als een Golf. Wil je een beetje pit ga dan op zoek naar tenminste een 1.8 of een TDI.

• Darkproject X

kun je me op onderstaande foto's even aanwijzen waar dat saaie stukje zit?

Beetje flauw misschien, maar iedere auto is standaard saai.. het is maar net wat je er zelf van maakt…

ps als je echt wilt is de Vento ook te vinden met VR6 motor… dat is echte pit rond de 175 pk als ik me niet vergis. Maar misschien is dat voor een familie auto een beetje hoog gegrepen :)

Gr Erik

• EX VW SLOPER

dikke vento,s :)

maar goed een vento is iedeaal als je een gezin hebt

http://www.vwfreaks.com

• MoniqueVL

Oke, als je zulke foto's laat zien ;)

Het moet idd wel minstens een 1.8 zijn, met zeker 90 pk.

Afijn, we gaan het gewoon eens uitproberen. De ruimte, degelijkheid en betrouwbaarheid zijn wel prettig voor een gezins wagen natuurlijk :).

Ik vertrouw helemaal op jullie mening (maar ga het wel eerst uittesten ;):D).

Bedankt heren (eh toch??).

gr MoniqueVL

• MoniqueVL

Liet foto's aan mijn man zien en zijn reactie was gelijk: is die middelste niet te koop? :D;)

Nee nee, we gingen voor degelijkheid ;).

gr Monique

• willem

leuke wagens, had ooit een diesel met 5000km op de klok, bij 3ton gaat hij weer op 0km!!! hahahah

betrouwbaarder dan een oude BMW 3 serie

groetjes wim

• Darkproject X

ik wil er eigenlijk ook nog altijd 1tje.. maar dan moet ik eerst wat meer gaan verdienen :(

een Golf 3 zou ook al goed zijn voor mij maar die zijn meestal zo afgetrapt als wat, netzoals nu de Golf 2tjes.. voordeel van de Vento is dat het meer een gezinswagen is en niet zo zeer een snel race wagentje. Ik denk dat je er een goede koop aan hebt!

BMW 3 serie werd veel gebruikt voor de lease en voor auto van de zaak en heeft meestal al aardig wat kmmetjes erop zitten. De Vento is naar mijn weten nooit echt als km vreter naar voren gekomen omdat hij altijd in de schaduw van de Passat heeft gestaan.

Het is echt zo'n auto waarmee een gezinnetje met een caravan erachter naar Frankrijk vertrekt. Een relaxte toerauto dus.

Je moet denk ik gewoon een beetje mazzel hebben met de motorische staat van de auto.

Even een enge zijtak misschien.. heb je weleens gedacht aan een mazda 626?

Zijn totaal niet duur (voor 1800 heb je al 1 met alle opties en een 2 liter blok op Marktplaats.nl), ook lekker groot (zelfde formaat als Vento), motorisch niet kapot te krijgen en ook echt een gezins auto.

deze bedoel ik:

saai?

hier is uiteraard ook een en ander voor te krijgen:

Gr Erik