golf 2 1.6 @!#$ hok

  • R.D.R..G roderyck geerlinks

    ik will un golffie 2 over neemmen

    maar hij reed wel tot ik er in ging sitten

    als ik hem nu wil starten hoor ik aaleen wat ge raattel

    het blijft ook eeffen door gaan als ik het kontakt terug naar on draai

    wat kan dat beteekkennen ???????????

    soms als er geen geraatel komt komt er un soort gesoem

    ik snap er niets meer van wie kan deese bromer loodi helppen

    het te finde me versant wat ik amper hep secht dat het de stard mootter is

    maar kan je die soomaar los haallen en is het wel nooddeg

  • ronald

    sorry hoor, maar ik begrijp er geen kloten van.

  • R.D.R..G roderyck geerlinks

    mogge gappies

    kan kloppen ben dislekties en hep er de ballen versant van

    en ik liep aardeg te raattelen

    het sit soo ik hep un paar keer in de golf 2 gereedden

    maar op un seekkere dach was de acuu leeg geproobeerd te laadden

    maar heelaas overleedden hep nu un nieuwe

    gemonteerd maar nu krijg ik soms wat geraattel of gesoem

    maar hij stard niet het gaat al mis bij de stard mooter

    die doet al niets wat sou het kunnen sijn ?????

    de golf heet in de tusen tijt ongeveer 6 maande stil ge staan

    maar soo snel rot un stard mooter tog ook niet vast lijkt mij

    laatters

  • Mieke

    Dus…..

    Klinkt wel degelijk als de startmotor, maar in jou geval kan het volgens mij alles zijn ;)

    Mzzl

    Michel (met alle respect, maar bak er geen hout van)

  • Darkproject X

    lijkt me ook de startmotor, het enige echte mechanische deel dat tussen je contact en je motorblok zit is je startmotor. Als je geratel hoort wanneer je wilt starten zal het de startmotor zijn.

    heb al van alles met die krengen meegemaakt maar nog niet dat ie rateld..

    wat je eens kunt proberen is om de auto in zn vrij te zetten + handrem. Auto op contact zetten, dan een oude schroevendraaier tegen de 2 boutjes achterop de startmotor houden. PAS OP want er komt nu de volledige accu spanning op de startmotor!!!!! Doet auw als je de schroeven draaier bij het metaal vast houdt… dus geisoleerde schroevendraaier gebruiken!

    Wanneer je dit doet moet de start motor voluit gaan draaien. Dit moet klinken als een zoemend geluid, als het rateld kun je hem vervangen.

    vervangen lijkt makkelijk, is het niet… startmotor de connectortjes los maken, boutjes los maken en vervangen… MAAR de startmotor hangt aan de voorste motorsteun vast… dus je moet het blok ondersteunen! Anders naait je blok naar voren en dat krijg je niet meer omhoog getild….en dan krijg je dus ook niet je boutjes van je nieuwe startmotor vast…

  • R.D.R..G roderyck geerlinks

    mogge gappies

    ik hep het geproobeert met un scroeffen draaier er gebeurde heellen maal niets

    sou dat dan beteekkenen dat de dikken rooie draad geen kontakt maakt ??

    sou best kunnen er sit aardig wat roest ik hep wel voor ik met de schroeffen draaier ging proobeerren de koppies schoon gemaakt

    laaters

  • sander

    accuplat!

  • R.D.R..G roderyck geerlinks

    mogge

    ik hep net ales daar schoon gemaakt als ik er nu un schroefen draaier

    tegen hou krijg ik coneksie fonk maar ferder heelemaal niets

    geen gesoem niets??????

    en de acuu soo als eerder fernoemt is spiksplinter nieuw en vol

    laaters

  • a3

    lijkt er op dat de startmotor vast zit. Het gezoem dat je hoort is de magneetschakelaar bovenop de motor. de motor zelf draait niet. bendix zit toch niet vast in de starterkrans?

  • cholvvilozoov

    dislectici spellen toch anders……..