stroom storing Golf IV

• Paul

Bij mijn Golf IV uit ' 99 heb ik het volgende probleem, na ong 6 uur stilstand is mijn accu zo laag van spanning dat de motor niet meer wil starten.

Heb alle binnen verlichtingen gecontroleerd maar alles gaat normaal uit!

Er is is wel een inbraak geweest in deze auto, maar dat is normaal hersteld in de garage.

Wat kan het nog meer wezen ???

• a3

accu niet doorgeladen of accu defect?

• paul

Die is gloednieuw 1/5 jr oud a3 schreef:

>

> accu niet doorgeladen of accu defect?

• paul

Deze is net een 1/5 jr oud en is een varta!

Vandaag gemeten met stilstaande motor 12,70 Volt om 13.00 uur

,, ,,, ,, ,, ,, 12,42 Volt om 16.00 uur

• a3

En wat staat hij nu? (totaal zes uur later?)

• paul

Hij staat nu op 12,41 Volt

Heb vanmiddag zekering 41 ( sigarettenaansteker ) verwijderd want hierop bleef ook konstant 12 volt staan.

• a3

12,4 v lijkt mij niet duiden op een lege accu. misschien ligt het aan de startmotor? (ik heb zelf ook wel eens dat de startmotor niet echt op gang wil komen, de klok en de dagteller gaan dan op nul en als de auto (golf 4 tdi 1998) dan niet direct wil starten moet de accu op de lader, zo leeg is die dan (rond de 11 v). maar mijn accu is al vijf jaar oud, dus de capaciteit daarvan zal ook minder zijn. onder normale omstandigheden is het voltage ook rond de 12,4.

• paul

Ja maar het vreemde is dan als dan weer eens mijn spanning onder de 11.7 Volt komt en de motor blijft dood, is hij wel gewoon te starten via de startkabels.

• a3

lijkt dan toch dat er idd een geheime verbruiker is of dat de accu niet goed genoeg wordt doorgeladen (starten, kort ritje met de lichten aan en dat zo de hele week).

al geprobeerd accupool los en amperemeter er tussen?

• paul

Dus de min pool loshalen en daar tussen de ampere meter zetten ? Dan mag je niks meten als het goed is dan?

Stomme vraag hé?